کد خبر: ۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: کارگران از امروز سیاست‌ها و عملکرد دولت را در این حوزه به دقت زیر نظر خواهند داشت تا اگر برخلاف مصالح کارگران تصمیمی گرفته شود، به شدت در مقابل آن واکنش نشان دهند.

به گزارش آوای نشاط، یک فعال کارگری در قزوین گفت: استیضاح وزیر کار اعتماد جامعه کارگری به مجلس را کمرنگ کرد.

عیدعلی کریمی با بیان مطلب فوق افزود: اتفاقی که همگان در مجلس در جریان استیضاح وزیر کار شاهد آن بودیم باعث کمرنگ شدن اعتماد جامعه کارگری به مجلس شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه ما از نمایندگان مجلس گله‌مند هستیم چراکه ربیعی منتخب کارگران بود، افزود: نمایندگانی که به طرح استیضاح وزیر کار رای مثبت دادند، بدانند که دیگر از حمایت جامعه کارگری برای تکیه کردن بر کرسی مجلس برخوردار نخواهند بود.

او با بیان اینکه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مصلحت کشور بویژه جامعه کارگری و بازنشسته نبود، افزود: مسلما مشکلات جامعه کارگری و بازنشسته بعد از برکناری ربیعی به مراتب بیشتر و سخت‌تر خواهد شد.

به گفته کریمی، در پایان روندی که به استیضاح ربیعی منجر شد، می‌توان به دو نکته اشاره کرد: اول اینکه اغلب نمایندگان مجلس اولویت‌های مردم را فراموش کرده و راه خود را می‌روند و دوم اینکه فساد به حدی گسترش یافته که عبارات اثبات‌کننده‌اش مثل نقل و نبات از دهان مسئولان و نمایندگان شنیده می‌شود و آنها یکدیگر را با همان عبارات متهم می‌کنند. این هر دو، بهترین دلیل برای اثبات ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم به مسئولان است و فرقی ندارد این مسئولان در مجلس باشند یا دولت یا نهادهایی که از نظارت، مستثنی مانده‌اند.

او گفت: موضوع نظارت بر کار منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی از مسائلی است که کمتر در این سال‌ها به آن پرداخت شده و آنچه بیشتر مدنظر بوده، تنها عملکرد مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته وی، همه مشکلاتی که در کشور داریم از قانونگذاری‌های غلط در مجلس نشات می‌گیرد اما هیچ قانونی نیست که بخواهد عملکرد نمایندگان مجلس را زیر سوال ببرد یا از آنها بابت عملکردشان سوال کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین درباره عملکرد ربیعی نیز خاطرنشان کرد: جامعه کارگری ایران در دولت نهم و دهم  آسیب‌های بسیاری دید و به ویرانه‌ای تبدیل شد. این ویرانه درحالی به علی ربیعی رسید که همه کارگران به‌دلیل اینکه او از جنس جامعه کارگری بود، انتظارات بسیاری برای بهبود وضعیت داشتند. البته سازمان تامین اجتماعی در تمام آن دوران گرفتار مسائل سیاسی بود و نمی‌توانست به وظایف خود مبنی بر حفظ کرامت صاحبانش یعنی کارگران بپردازد اما ربیعی به وضعیت سازمان تامین اجتماعی سروسامان داد. نباید فراموش کنیم که این سازمان پیش از این به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده بود و وضعیت بسیار بحرانی داشت.

وی افزود: مهمترین اقدامی که دولت باید به آن توجه کند این است که بعد از ربیعی باید چه کسی را جایگزین کند که همسو با کارگران بوده و سیاست‌های صنفی آنها را دنبال کند. کارگران از امروز سیاست‌ها و عملکرد دولت را در این حوزه به دقت زیر نظر خواهند داشت تا اگر برخلاف مصالح کارگران تصمیمی گرفته شود، به شدت در مقابل آن واکنش نشان دهند. آنها تنها کسی را پذیرا می‌شوند که از جنس خودشان باشند در غیراینصورت دولت و مجلس می‌تواند آشکارا شاهد حضور جدی کارگران در عرصه اعتراضات کارگری باشد در غیر این‌صورت او را تحمل نخواهیم کرد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: