کد خبر: ۶۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
رئیس‌جمهور ترکیه که سه‌شنبه شب به دلیل کسالت پخش زنده مصاحبه‌اش قطع شده بود، گفت که برنامه‌های کارزار انتخاباتی‌اش را به دستور پزشک لغو کرده است.

آوای نشاط: اعلام رئیس‌جمهور ۶۹ ساله ترکیه کمتر از سه هفته قبل از برگزاری انتخاباتی است که مهم‌ترین انتخابات ترکیه در دوران پس از عثمانی شناخته می‌شود. او پیش‌تر گفته بود که انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی این کشور نه تنها آینده ترکیه برای پنج سال آینده بلکه برای نیم قرن بعدی را تعیین خواهد کرد.

اردوغان در پیامی در صفحه رسمی توییتر خود درباره وضعیتش اعلام کرد: امروز به توصیه پزشکانم در خانه استراحت خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور ترکیه مبارزات خستگی‌ناپذیری را برای معکوس کردن افت در نظرسنجی‌ها و تداوم روند دو دهه‌ای پیروزی در انتخابات انجام داده است. 

او شانه به شانه کمال قلیچداراوغلو رهبر مخالفان در حال رقابت است و چهار حضور انتخاباتی برای امروز وی برنامه‌ریزی شده بود. 

اواخر سه‌شنبه مصاحبه تلویزیونی زنده وی به دلیل کسالت او برای دقایقی به صورت موقت قطع شد. طبق توضیحات شبکه دولتی تی‌آرتی، اردوغان قرار بود در برنامه‌ای زنده برای مصاحبه تلویزیونی حضور پیدا کند، اما به دلیل برنامه شلوغ او، این مصاحبه ۹۰ دقیقه دیرتر شروع شد و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه در میانه یک سوال، آگهی تبلیغاتی پخش شد.

پیش از قطع برنامه، دوربین لرزید و خبرنگاری که از وی سوال می‌کرد از جایش بلند شد. صدایی ناشناس هم شنیده شد که می‌گفت «اوه، وای». 

اردوغان ۱۵ دقیقه بعد برای عذرخواهی به دلیل کسالت به آنتن بازگشت و گفت: «دیروز و امروز کار سخت بود. به همین خاطر دچار آنفلوآنزای معده شدم». وی سپس قبل از پایان برنامه، به چند سوال دیگر پاسخ داد. 

رئیس‌جمهور ترکیه از زمان انتخاب به عنوان شهردار استانبول در سال ۱۹۹۴ در هیچ انتخاباتی برابر مخالفانش نباخته است. او در انتخابات ۱۴ مه امیدوار است همانند انتخابات‌های سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ پیروز شده و یک دوره دیگر رئیس‌جمهور ترکیه باقی بماند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: