کد خبر: ۶۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
بانک ملت سال ۱۴۰۲ و براساس تحقق شعار سال، در راستای ادامه فعالیت‌های حمایتی خود از تولیدکنندگان صنایع و شرکت‌های دانش بنیان برمبنای رشد تولید که اشتغال جوانان و متخصصان داخلی به همراه دارد را با جدیت هر چه بیشتر از گذشته در دستور کار خود قرار داده تا ماحصل این مهم «مهار تورم» را به دنبال داشته باشد.

آوای نشاط: مهار تورم زمانی قدرت اجرایی و تاثیرگذار خواهد بود که افزایش و میزان رشد در تولید مایحتاج داخلی و صادرات مازاد نیاز داخل همواره ترازوی عرضه و تقاضا را متعادل و از روند بی‌جهت و حبابی قیمت‌ها جلوگیری کند. در این میان و برای رسیدن به این مهم که همواره در سخنان رهبرمعظم انقلاب و انتخاب شعارهای سنوات قبل هم برای کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های اقتصادی به خاطر اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دیده‌ شده است، نقش بانک‌ها به عنوان تامین‌کننده مالی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی بسیار پررنگ‌تر از خود صنایع و معادن یا تولیدکنندگان است. 

              اقدامات وزارت اقتصاد برای مقابله با تورم روزنامه جمهور | روزنامه جمهور

بانک ملت به عنوان بزرگترین بانک بورسی با سرمایه اسمی جدید 35.3 هزار میلیارد تومانی اهداف و استراتژی خود را در سال جدید بر مبنای ادامه بر حمایت‌های مالی و تقویت بنیه سرمایه ای این بانک برای تامین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی برای دستیابی بر اهداف افزایش و توسعه‌ای در تولید قرار داده است.

بررسی گزارش فعالیت دوازدهمین ماه دوره مالی منتهی به اسفند 1401 بانک ملت نشان می‌دهد که 9.5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 4.4 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرده که با این حساب در دوازدهمین ماه سال 1401 تراز عملیاتی مثبت 5 هزار میلیارد تومانی را ثبت کرد.

رشد تراز تجمیعی بانک ملت نیز در پایان سال گذشته نوید بخش سودآوری بیشتر برای بانک و سهامداران «وبملت» است. افزایش سهم درصد بانک ملت از مجموع سپرده‌های ریالی ۶ بانک بزرگ تجاری به بیش از ۶/ ۲۲ درصد در پایان دی‌‌ماه سال گذشته در حالی رقم خورد که قیمت تمام‌‌شده پول در این بانک در سطح ۱/ ۱۴درصد حفظ شده است.

وبملت، طی 12 ماه سال گذشته نیز با کسب 92.8 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 47.6 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 45.2 هزار میلیارد تومانی شد که نسبت به دوره مشابه قبل 59 و 30 درصد افزایش داشت.

                                            سهام وبملت| معرفی کامل سهم وبملت به همراه تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی

رشد ۶/ ۳۸ درصدی ناخالص کل مصارف ریالی و ارزی و سهم ۲/ ۳۱ درصدی از کل مصارف بانک‌‌های بزرگ تجاری کشور، نسبت ۰۲/ ۴ درصدی مطالبات غیرجاری به مصارف، افزایش نرخ موثر تسهیلات ، کسب سهم ۲۹ درصدی از بازار اعتبارات اسنادی داخلی، رشد ۹۱ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی و کسب سهم ۲۲ درصدی در این زمینه از دیگر دستاوردهای بانک ملت در عملکرد سال ۱۴۰۱ بوده است.

بانک‌ها نقش بسیاری مهم در تحقق شعار سال دارند و باید با برنامه‌ریزی و برنامه محوری تسهیلات را به سمت تولید واشتغال سوق دهند. بانک ملت از بزرگترین بانک‌های ایران و از نظر سرمایه‌ای دارای جایگاه برتر در بورس با نماد «وبملت» می‌باشد که توانسته است با ثبت تراز مثبت ۵ هزار میلیارد تومانی سال گذشته را به پایان برساند. این بانک همواره در اعطای تسهیلات به اقشار مختلف جامعه با هدف تقویت بنیه مالی افراد در برابر تورم توانسته اقدامات ارزنده و مثبتی را به انجام برساند.

ناگفته نماند که اقدامات تامین مالی بانک ملت در حمایت از بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی برای رسیدن به میزان افزایش تولید که نقش اساسی در اشتغالزایی دارد نیز حائز اهمیت می‌باشد. ثبت چندمرحله‌ای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته توسط بانک ملت و همچنین پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان به قطعه سازان برای تامین قطعات ایران خودرو با هدف حمایت از تولید داخل از مواردی است که به صورت خلاصه و انتخابی از جمله اقدامات حمایتی بانک ملت در سال گذشته می‌توان برشمرد.

افتتاح کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) با تامین مالی ۴ هزار میلیاردی بانک ملت  | آرمان ملی

بانک ملت در کنار فعالیت‌های مالی و اقدامات مرسوم شبکه پولی، نگاهی ارزنده به جایگاه تعالی افراد بر اساس فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی دارد که از این نمونه می‌توان به ساخت بیمارستان‌هزار تختخوابی مهدی کلینیک تهران به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت کشور با تامین مالی قابل‌توجه ۴‌هزار میلیارد ریالی بانک ملت و همچنین بهره‌برداری از مدرسه دخترانه امام جواد(ع) در شهرستان قرچک ورامین با مشارکت بانک ملت و با عاملیت بنیاد نیکوکاری سلام اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، بانک ملت ، مهار تورم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: