کد خبر: ۶۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در بازار امروز نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، علیرغم روند صعودی قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: از بهای سکه سه میلیون تومان و از بهای هر گرم طلا ۲۱۰ هزار تومان کاسته شده است.

آوای نشاط: نادر بذرافشان ضمن اعلام خبر ریزش قیمت‌ها در بازار امروز (شنبه ۲۰ اسفند ماه) سکه و طلا نسبت به آخرین معاملات پایانی هفته گذشته (پنجشنبه)، گفت: این ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که به دنبال مدیریت بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز اتفاق افتاده ، در حالی که اونس جهانی طلا نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته، افزایش ۴۳ دلاری را تجربه کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار امروز نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته اعلام کرد: براساس آخرین معاملات امروز (شنبه) هر مثقال طلای ۱۷ عیار حدوداً یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به هشت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به ازای هر مثقال رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود ۲۱۰ میلیون تومان کاهش در بازار امروز دو میلیون و ۶۷ هزار تومان تعیین قیمت شده است. حباب سکه نیز در محدوده پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود، در حال حاضر در محدوده پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه به کانال ۲۳ میلیون تومان بازگشت

وی ادامه داد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید سه میلیون تومان کاهش قیمت داشته است و به ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح جدید نیز با دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. نیم سکه نیز با افت یک میلیون تومانی به ۱۵ میلیون تومان و ربع سکه با افت ۸۰۰ هزار تومانی به ۹ میلیون تومان رسیده است. سکه‌های گرمی بانک مرکزی نیز با حدود ۳۰۰ تومان کاهش به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

بذرافشان تصریح کرد: قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده و کاهش چشمگیری را تجربه کرده است. همانطور که اشاره شد، علیرغم اینکه در بازارهای جهانی ۴۳ دلار افزایش اونس جهانی را شاهد بودیم اما در بازارهای داخلی، باتوجه به مدیریت بانک مرکزی در کنترل و کاهش نرخ ارز و همچنین اخبار سیاسی-اقتصادی سبب شد که بازار سکه و طلا نیز تحت تاثیر قرار گیرد و با کاهش چشمگیر مواجه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در رابطه با آخرین وضعیت تقاضا در بازار نیز، اظهار کرد: تقاضا روال عادی خود را طی می‌کند و تقاضای تشدید شده‌ای وجود ندارد و با وجود اینکه از اواسط هفته گذشته روند نزولی قیمت‌ها آغاز شد اما التهابی در بازار ناشی از تقاضای کاذب وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: