کد خبر: ۶۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سمت خود کناره گیری می کند.

آوای نشاط: «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا قرار است به زودی از سمت خود کناره گیری کند. اعلام کناره گیری و استعفای پرایس به صورت ناگهانی و غیرمنتظره صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که پرایس تا اواخر این ماه با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه مشغول به کار خواهد بود و پس از آن تا زمان تعیین جانشین، معاون پرایس جایگزین وی خواهد شد.

بلینکن در بیانیه‌ای کناره گیری پرایس را تائید و او را چهره و صدای سیاست خارجی ایالات متحده توصیف کرد.

پرایس طولانی‌ترین سخنگوی دولت فدرال آمریکا در دولت بایدن است که در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرد و بیش از جن ساکی، سخنگوی پیشین کاخ سفید دوام آورد.

جان کربی، سخنگوی سابق پنتاگون که اکنون عضو شورای امنیت ملی است، اکنون رئیس تیم ارتباطات دولت است.

پرایس، کارمند سازمان جاسوسی سیا و شورای امنیت ملی در دوران دولت اوباما بود و در فوریه ۲۰۱۷ به طور علنی از دولت ترامپ استعفا داد و گفت که به دلیل انتقاد از جامعه اطلاعاتی نمی‌تواند با وجدان راحت با رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ همکاری کند.

پیشتر پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا موسوم به هیل در گزارشی اعلام کرده بود که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از نامیدی مردم آمریکا از عملکرد دولت مستقر در کاخ سفید در موضوعات مختلف حکایت دارد. براساس آخرین نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز، اگرچه میزان محبوبیت جو بایدن نسبت به دو ماه گذشته اندکی افزایش نشان می‌دهد اما از این ارقام بیشتر نارضایتی و نامیدی آمریکایی‌ها استنباط می‌شود تا بهبود محبوبیت رئیس جمهور این کشور.

نتایج این نظرسنجی نشان داد ۴۲ درصد از پاسخ‌دهندگان نحوه عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور را تائید می‌کنند، که در مقایسه با رقم ۳۷ درصدی ماه گذشته رشد اندک ۵ درصدی را نشان می‌دهد. رقم قابل تأمل ۵۲ درصدی هستند که می‌گویند از اقدامات رئیس جمهور کشورشان رضایت ندارند.

بایدن بالاترین میزان محبوبیت خود را، ۵۱ درصد، مرهون مدیریت همه گیری کرونا می‌داند، اما کارنامه وی در کنترل تورم اصلاً رضایت بخش نیست و تنها ۲۸ درصد از آمریکایی به او نمره مثبت دادند.

به استناد برآیند نظرسنجی‌های اخیر، بسیاری از آمریکایی‌ها بر این اعتقادند که جمهوری خواهان کارنامه قابل قبول تری در پاره‌ای از مسائل کلیدی نسبت به دموکرات‌ها دارند. این خود زنگ خطری برای دموکرات هاست و ممکن است آنها در انتخابات آتی مسیر سختی پیش رو داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: