کد خبر: ۶۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷
کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین که با این تیم عنوان قهرمانی بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی را به خود اختصاص داد، به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد.

آوای نشاط: مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ بامداد امروز سه شنبه در پاریس برگزار شد که طی آن لیونل مسی کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین و بازیکن تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه به عنوان بهترین فوتبالیست جهان انتخاب شد.

گرامیداشت اسطوره فوتبال برزیل

در بخشی از مراسم یاد پله اسطوره فوتبال برزیل گرامی داشته شد. در این بخش رونالدو نازاریو ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل دقایقی در مورد پله برای حضار صحبت کرد. همسر این ستاره فقید فوتبال دنیا نیز در مراسم حضور داشت.

سال رویایی «لیونل مسی» تکمیل شد/ برترین‌های جهان معرفی شدندیاد پله اسطوره فوتبال برزیل گرامی داشته شد

حضور علی دایی در بین اهداکنندگان جوایز

علی دایی بازیکن، کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که سال‌ها عنوان بهترین گلزن فوتبال ملی جهان را به خود اختصاص داده بود و بعداً این رکورد را به کریستیانو رونالدو واگذار کرد در این مراسم حضور داشت و جایزه بازیکن جوانمرد سال را اهدا کرد. جایزه بازی جوانمردانه سال به لوکا لوکوشویلی اهدا شد. البته او در این مراسم حضور نداشت.

سال رویایی «لیونل مسی» تکمیل شد/ برترین‌های جهان معرفی شدندلحظه ورود علی دایی به روی صحنه برای اهدا جایزه بازیکن جوانمرد

تیم منتخب فیفا معرفی شد

تیبو کورتوا، اشرف حکیمی، ژائو کانسلو، ویرجیل فن‌دایک، کوین دی‌بروینه، لوکا مودریچ، کاسمیرو، لیونل مسی، کیلیان امباپه، کریم بنزما و ارلینگ هالند تیم منتخب فیفا در بخش مردان بود.

سال رویایی «لیونل مسی» تکمیل شد/ برترین‌های جهان معرفی شدندبازیکنان تیم منتخب سال ۲۰۲۲ فیفا

بهترین دروازه بان زن

آن کاترین برگر (آلمان- چلسی)، ماری ایرپس (انگلیس – منچستریونایتد) و کریستین اندلر (شیلی – لیون) گزینه‌های بهترین دروازه‌بانان سال فوتبال بانوان بودند که ماری ایرپس این عنوان را به خود اختصاص داد.

یک آرژانتینی بهترین دروازه بان مردان

یاسین بونو (مراکش – سویا)، تیبو کورتوا (بلژیک – رئال مادرید)، امیلیانو مارتینز (آرژانتین – استون ویلا) هم نامزدهای بهترین دروازه‌بانان سال فوتبال آقایان بودند که امیلیانو مارتینز آرژانتینی توانست جایزه را به نام خود ثبت کند.

جایزه پوشکاش به فوتبالیست معلول رسید

جایزه «پوشکاش» و بهترین گل سال فیفا هم به ارسین اولسکی در فوتبال معلولین (لهستان) تعلق گرفت. دیمیتری پایه (فرانسه - مارسی) و ریچارلیسون (برزیل - جام جهانی) هم دیگر نامزدهای این بخش بودند. مارتین اولکسی، به اولین فوتبالیست معلولی تبدیل شد که برنده جایزه پوشکاش می‌شود.

سال رویایی «لیونل مسی» تکمیل شد/ برترین‌های جهان معرفی شدندعلی دایی در مراسم معرفی بهترین‌های سال ۲۰۲۲ فیفا

بهترین مربی زن

جایزه بهترین مربی سال فوتبال بانوان هم به سارینا وینگمن هلندی رسید که هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده داشت. سونیا بومپاستور (فرانسه- لیون)، پیا سانهیگ (سوئد - تیم ملی برزیل) و سارینا وینگمن (هلند – تیم ملی انگلیس) از نامزدهای این بخش بودند.

بهترین مربی مرد

کارلو آنچلوتی (ایتالیا – رئال مادرید)، پپ گواردیولا (اسپانیا – منچسترسیتی) و لیونل اسکالونی (آرژانتین – تیم ملی آرژانتین) نامزدهای بهترین مربی سال فوتبال آقایان بودند که این جایزه در نهایت به لیونل اسکالونی رسید.

سال رویایی «لیونل مسی» تکمیل شد/ برترین‌های جهان معرفی شدندیک افتخار دیگر به کلکسیون لیونل مسی اضافه شد

جایزه هوادار سال به آرژانتینی‌ها رسید

* جایزه هوادار سال فیفا هم به هواداران آرژانتینی تعلق گرفت. عبدالله السلمی (عربستان) و هواداران ژاپن هم از دیگر نامزدهای این بخش بودند. یک هوادار آرژانتینی در این بخش از مراسم روی صحنه آمد و بعد از چند دقیقه صحبت کردن برای میهمان‌ها با طبلی که به همراه داشت فضای سالن را تغییر داد.

بهترین فوتبالیست زن

عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال بانوان به الکسیا پوتیاس رسید. بث مید (انگلیس – آرسنال) و الکس مورگان (آمریکا – اورلاندو پراید و سن دیگو) با الکسیا پوتیاس (اسپانیا – بارسلونا) رقابت نزدیکی برای رسیدن به این عنوان داشتند. به این ترتیب الکسیا پوتیاس، بازیکن بانوان بارسلونا و تیم ملی اسپانیا برای دومین سال متوالی بهترین بازیکن زن سال شد.

سال رویایی «لیونل مسی» تکمیل شد/ برترین‌های جهان معرفی شدندقهرمانی با آرژانتین یکی از رویایی محقق شده مسی

لیونل مسی رکورددار شد

جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال آقایان به لیونل مسی رسید. کریم بنزما (فرانسه – رئال مادرید) و کیلیان امباپه (فرانسه – پاری‌سن‌ژرمن) رقبای مسی برای رسیدن به این عنوان بودند. در سال ۲۰۲۱ رابرت لواندوفسکی این عنوان را به خود اختصاص داده بود.

مسی برای هفتمین بار برنده جایزه the best شد و از این حیث نیز رکورددار شد.

در پایان مراسم اسامی نهایی نامزدهای بهترین بازیکن سال در بخش مردان منتشر شد که لیونل‌مسی ۵۲ امتیاز، کیلیان امباپه ۴۴ امتیاز و کریم‌بنزما ۳۴ امتیاز کسب کرده بودند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: