کد خبر: ۶۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه) تا ۶ اسفند ماه با رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شد.

آوای نشاط: بارش‌های اخیر اندکی وضعیت سدهای کشور را بهتر کرد، اما به گفته «فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب از اواسط اسفندماه فرآیند ذوب شدن برف‌ها سبب تغییر در ورودی سدها خواهد شد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۱) در حالی به رقم ۲۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در سال آبی گذشته ۲۲ میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعب بوده است.

میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ششم اسفند ماه ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب شده است. در حالی که میزان آب ورودی به سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب بوده است که مقایسه آن با مدت مشابه سال آبی جاری تقریبا برابری را نشان می‌دهد.

حجم خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۶ اسفندماه رقم هشت میلیارد و ۱۰ میلیون متر مکعب است، درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب بوده و کاهشی ۱۵ درصد یافته است.

به گفته مسوولان، امسال خشک‌ترین پاییز در ۵۰ سال گذشته را پشت سر گذاشتیم. با توجه‌ به اینکه ایران در کمربند خشک جهانی قرار گرفته است و حدود یک‌سوم متوسط جهانی بارندگی دارد که متناسب با جمعیت و وسعت کشورمان نیست، صرفه‌جویی در مصارف آب و سازگاری با کم‌آبی توسط همه نهادها و سازمان‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: