کد خبر: ۶۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: نگرانی‌های‌ خود را درباره کمک‌های نظامی ایران به روسیه به آنها منتقل می‌کنم.

آوای نشاط : جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: هر بار که با مقامات ایران گفتگو می‌کنم نگرانی‌های‌ خود را درباره کمک‌های نظامی ایران به روسیه به آنها منتقل می‌کنم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تداوم دخالت های غرب در امور داخلی ایران با تکرار ادعاها افزود: هر بار که با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفتگو می کنم، محکومیت شدید خود را در خصوص سرکوب معترضان مسالمت آمیز، اعدام معترضان، ارائه پهپاد به روسیه و عدم همکاری با آژانس اتمی اعلام می‌کنم.

مداخله مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در امور ایران در حالی است که او با انتشار بیانیه‌ای انفعالی به حمله وحشیانه و تروریستی نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهر نابلس در کرانه باختری واکنش نشان داد و به تل‌آویو تذکر داد که توسل به زور باید به عنوان آخرین راه‌حل مورد استفاده قرار گیرد.

این اظهارات بورل در حالی است که  مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

تجربه نشان داده است که کاخ سفید به رغم ادعای دیپلماسی اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران ندارد.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: