کد خبر: ۶۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
واکنش چین به سفر دبیرکل ناتو به شرق آسیا
سخنگوی وزارت امورخارجه چین در واکنش به سخنان دبیرکل ناتو درباره چین در سفر به کره جنوبی گفت چین نه تنها چالشی برای کشورهای جهان نیست بلکه شریک خوبی است.

آوای نشاط: مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت ناتو با ادعاهایی به عنوان متحد منطقه ای دفاعی فراتر از مناطق سنتی خود برای دفاع ظاهر می شود و به قلمروهای جدیدی پیشروی می کند. این درحالی است که روابط امنیتی و نظامی خو را با کشورهای آسیا- اقیانوسیه تقویت کرده است.

کشورهای منطقه باید در برابر چنین پیشروی هایی هشیار باشند. ناتو باید ذهنیت جنگ سرد و تقابل را رها کند و به کارهایی بپردازد که امنیت و ثبات را به اروپا و با نگاهی کلی تر به جهان اشاعه دهد.

وی در ادامه سخنانش ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه به تعهدات خود در مسیر همکاری در آسیا-اقیانوسیه پایبند بمانند و در دفاع و بهبود صلح جهانی، ثبات، پیشرفت و رفاه قدم بردارند.

ین استولنبرگ دبیرکل ناتو از ۲۹ ژانویه تا اول فوریه ۲۰۲۳میلادی(۹ تا ۱۲ دی) به کره جنوبی و ژاپن سفر می کند. او در نخستین گام از سفرش به دو کشور کره جنوبی و ژاپن در سئول بدنبال تقویت و تحکیم روابط با متحدان آمریکا در جنگ اوکراین و افزایش رقابت با چین است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: