کد خبر: ۶۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله گفت: ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۷ ساله با کدملی در محلات کمتر برخوردار شناسایی شده‌اند.

آوای نشاط: یوسف نوری در مراسم رونمایی از طرح "سامانه برپا" ( برنامه پشتیبان آموزشی) اظهار کرد: ما باید ظرفیت کار خیر را فراهم کنیم، مشارکت مردم در امور اجتماعی و سیاسی و اقدامات جهادی از برکات جمهوری اسلامی است باید این بعد را تقویت کنیم؛ هم‌اکنون از هر دو کلاس درس یک کلاس درس را خیرین می‌سازند.

وی افزود: در سامانه برپا برای جبران اُفت کیفیت تحصیل و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی به تحصیل دسترسی ندارند، تمرکز شده است.

همچنین آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور 2020 محله نیز در این مراسم با بیان اینکه 2020 محله کمتر برخوردار در کشور داریم که مشکلات مختلفی دارند گفت: 19 میلیون و 700 هزار جمعیت در این محلات ساکن‌ هستند که جمعیت کمی نیست و به دنبال کاهش مشکلات آنها هستیم.

وی افزود: تصمیم گرفتیم تا افراد را به دو گروه سنی بالای 30 و کمتر از 30 سال تقسیم بندی کنیم که تحول و تغییر وضعیت افراد کمتر از 30 ساله برای ما مهم است.

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور 2020 محله بیان کرد: دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کردیم، یک گروه بازماندگان از تحصیل‌ هستند 874 هزار بازمانده از تحصیل 6 تا 17 ساله با کدملی و محل زندگی شناسایی شده‌اند که تا کنون 150 هزار نفر از این آمار کاسته شده است. گروه دوم دانش‌آموزان در حال تحصیل هستند که امکانات تحصیلی برابر همچون امکانات کنکوری در اختیار ندارند، در آینده نزدیک، کلاس‌های کنکور به صورت آنلاین برای تمام این دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

آقامحمدی گفت: نوجوانان بالای 13 سال محلات کم برخوردار به دوره‌های آموزش کسب و کار در دانشگاه شریف وارد خواهند شد همچنین به دانش‌آموزانی که در یک یا چند درس مشکل تحصیلی دارند، کمک خواهیم کرد به گونه‌ای که دانش‌آموزان توانمند پشتیبان سایرین می‌شوند و زمان آزاد خود و علاقه مندی خود به تدریس را در سامانه ثبت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: