کد خبر: ۶۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا
جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای سومین مرحله طرح عملیاتی مبارزه با سارقان وسایل نقلیه به طور همزمان در ۱۴ استان کشور خبرداد.

آوای نشاط: سردار فرامرز به‌گذر در تشریح جزئیات اجرای این طرح گفت:‌ از جمله مهمترین جرایمی که همواره می‌تواند امنیت هر جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد سرقت خودرو است چرا که علاوه بر سود مالی حاصل از سرقت در برخی از موارد نیز سبب سرعت بخشیدن در ارتکاب سایر جرایم از جمله سرقت از مغازه، منزل، آدم‌ربایی، قتل، اعمال منافی عفت و ... می‌شود.

وی افزود: یکی از عمده اقداماتی که همواره پلیس آگاهی را در راستای کنترل این جرم، پیش‌رو قرار داده اجرای طرح‌های عملیاتی مقطعی بوده که استمرار و پیگیری آن در بلند مدت نتایج ملموس و قابل قبولی را در برخواهد داشت.

جانشین پلیس آگاهی فراجا با اشاره به ضرورت اجرای مستمر طرح مبارزه با سارقان وسایل نقلیه گفت: سومین مرحله از طرح مبارزه با سارقان خودرو به طور همزمان به مدت سه روز، ماه گذشته در ۱۴ استان که حدود ۸۵ درصد از وقوعات کشور را شامل می‌شود اجرا شد. طی این بازه زمانی ۱۵۳ دستگاه خودرو و همچنین در خلال اجرای طرح تعداد ۸۰ دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف شد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، به‌گذر با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح مبارزه با سارقان و مالخران خودرو و  کاهش و کنترل نسبی وقوعات جرم و افزایش کشف است، گفت:‌ کاهش زمان وقوع تا کشف،   ارتقاء امنیت اجتماعی و ایجاد آرامش روانی جامعه، ناامن کردن محیط برای فعالیت سارقان و پیشگیری از جرم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی ضمن هشدار به شهروندان به اینکه از پارک کردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک خودداری کنند، گفت: شهروندان باید از به جا گذاشتن سوئیچ اتومبیل خود بر روی آن جداً بپرهیزید وهمیشه خودروی خود را به تعمیرگاه‌های مجاز و آشنا بسپارند، چراکه امکان ساختن سوئیچ آن و سپس سرقت خودرو بسیار زیاد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: