کد خبر: ۶۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
در شورای شهر تهران مطرح شد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می‌شود.

آوای نشاط: سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان ملی استاندارد، تأکید کرد: آلاینده غالب در تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ ppm است که از منابع متحرک تولید می شوند و سوال من این است که چه اقدامی در این زمینه صورت گرفته است؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ما عقب نشینی در اسقاط خودرو را شاهد هستیم، یادآور شد: اعلام شده مادامی که خودروها معاینه فنی بگیرند مجاز به تحرک هستند، این در حالی‌ست که معاینه فنی در شهرها عمدتاً غیرقابل اعتماد است و تنها در تهران کمی قابل اعتماد است.

او با بیان اینکه در گذشته قرار بود وقتی خودرویی جدید وارد می شود یک خودروی اسقاطی از رده خارج شود، خاطرنشان کرد: اینکه حالا در قالب معاینه فنی خودروها پول می گیریم و اسقاط خودروهای فرسوده انجام نمی شود، ضد هوای پاک است.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه ما این مصوبه را داشتیم که موتورسیکلت کاربراتوری تولید نشود، گفت: ما باید موتورهای برقی و انژکتوری را وارد می کردیم تا مساله آلایندگی در این بخش حل شود اما هنوز موتورهای کاربراتوری وارد شهر می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه استاندارد در مرحله اول به خودروسازان مجوز می دهد در حالی که باید در حین تولید نظارت شود، تصریح کرد: این استاندارد اولیه کارآمدی لازم را ندارند و باید در طول زمان تولید نظارت صورت بگیرد.

او با تأکید بر اینکه ما معاینه فنی دینامیکی نداریم و باید در پیمایش معاینه فنی دینامیکی صورت بگیرد، یادآور شد: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می شود؛ باید ببینیم معاینه فنی موتورخانه ها چند درصد در آلایندگی اثر گذار هستند و سوخت منابع متحرک و کارخانجات، چه میزان آلودگی هوا را تشدید می کنند؟

تشکری هاشمی گفت: انتظار داریم که سازمان ملی استاندارد نظارت را دست کم نگیرد؛ اینکه خودروی فرسوده را از رده خارج نکنیم و به جای خارج کردن آن پول بگیریم و کیفیت سوخت را استاندارد نکنیم، باید به مردم بگوییم همینی است که هست و آلودگی را تجربه کنید. درواقع اگر جان خود را نیز از دست دادید، از دست داده اید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: