کد خبر: ۶۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
نخست وزیر عراق:‌
نخست وزیر عراق گفت کشورش همچنان به نیروهای نظامی خارجی مستقر در عراق نیاز دارد. اکثر نظامیان مستقر در عراق،‌امریکایی هستند.

آوای نشاط: محمد شیاع السودانی گفت:‌ "معتقدیم ما نیازمند نیروهای خارجی هستیم. نابودی سازمان دولت اسلامی {داعش} ، زمان بر است.
وی توضیح داد: نیازمند نیروهایی نیستیم که در خاک عراق، بجنگند ... تهدید علیه عراق، از سمت نفوذ داعش از سوریه است. امریکا حدود دو هزار نیروی نظامی در عراق دارد که به ماموریت های آموزشی و مشورتی می پردازند.  

همچنین ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) هم ماموریت غیرجنگی در عراق دارد. صدها نفر از نیروهای کشورهای عضو ناتو در این ماموریت مشارکت دارند. نخست وزیر عراق اضافه کرد:‌ معتقدم اینکه عراق رابطه خوبی با ایران و امریکا داشته باشد غیرممکن نیست.
دولت نخست وزیر السودانی مورد حمایت احزاب عراقی نزدیک به ایران است. عراق همچنین به میزان زیادی به گاز و برق وارداتی از ایران تکیه دارد.
 ایران به شدت مخالف حضور نیروهای نظامی خارجی به ویژه امریکایی در عراق است.  او همچنین گفت که قصد دارد به زودی هیات عالی رتبه ای را به واشنگتن اعزام کند تا زمینه را برای دیدار سران امریکا و عراق فراهم کنند.

 
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: