کد خبر: ۶۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
وزیر بهداشت اعلام کرد
وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل داروهای آنتی‌بیوتیک در کشور برطرف شد گفت: در موضوع تامین سرم و آنتی بیوتیک مشکلکی نداریم، داروخانه‌ها درخواست خود را به موقع ثبت کنند.

آوای نشاط: بهرام عین الهی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از داروخانه شبانه‌روزی شهرستان خاتم با اشاره به اینکه مشکل آنتی‌بیوتیک در کشور برطرف شده اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته هفت میلیون آنتی بیوتیک به کشور وارد شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تولید آنتی‌بیوتیک هم در کشور به صورت سه شیفت در حال انجام است تا مشکلی در زمینه تامین آن نباشد و به نیازها پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آنتی بیوتیک و سرم به میزان کافی در کشور وجود دارد گفت: با واردات صورت گرفته، در حال حاضر چهار میلیون آنتی بیوتیک ذخیره در کشور داریم که آماده توزیع است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: همچنین اقدامات لازم در زمینه تامین سرم را هم انجام دادیم به همین دلیل در حوزه سرم هم به میزان کافی تامین شده و مشکلی در این حوزه هم نداریم.

وی افزود: اگر داروخانه‌ها پیش‌بینی لازم را انجام دهند و درخواست‌های خود را به موقع ثبت کنند قطعا هیچ مشکلی در تامین آنتی بیوتیک نخواهیم داشت و در مراکز دولتی و بیمارستان‌ها هم الان هیچ مشکلی در این حوزه نداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: