کد خبر: ۶۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
به نظر می رسد انفعال دستگاه دیپلماسی در مقابل تحریف نام خلیج فارس توسط رئیس جمهور چین متحد راهبردی، زمینه را برای عراق مهیا کرد تا جام ملت های کشورهای عربی را با جعل نام خلیج فارس افتتاح کند.

آوای نشاط :  فرشته مسلمی: «خلیج فارس» یكی از كهن ترین و شناخته شده ترین نام های تاریخی و دریایی جهان است؛ اسناد و مدارک تاریخی گواه روشنی بر این مدعاست که خلیج فارس همواره از ۵۰۰ سال پیش از میلاد تا به امروز دریای پارس بوده و نام های ساختگی بر روی این آبراه، هیچ تغییری در ماهیت خلیج فارس ایجاد نکرده و سابقه و اصالت آن را مخدوش نمی کند بلکه نشان دهنده جعلی بودن سخنان افرادی است که خلیج فارس را با نام ساختگی خلیج عربی می خوانند.

هیچگاه میان تاریخ دانان و نویسندگان در خصوص یک نام در خاورمیانه چنین اتفاق نظری وجود نداشته است در منابع رسمی نیز این مساله مورد توجه است به طوریکه علاوه بر ذکر نام خلیج فارس در سایت رسمی سازمان ملل متحد، دیوان بین المللی دادگستری نیز در قضیه سکوهای نفتی همچون لوایح جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحد آمریکا از نام «خلیج فارس» یاد و شورای امنیت نیز در برخی قطعنامه های خود در خصوص جنگ عراق علیه کویت مانند قطعنامه ۶۸۷ از نام خلیج فارس استفاده کرده است.

بنابراین هیچ سند معتبری را نمی توان یافت که در آن به خلیج عربی اشاره شده باشد لذا طرح این مسئله، توطئه برخی از شیوخ عرب یا انگیزه سیاسی دارد یا با آن می خواهند احساسات ناسیونالیستی اعراب را تحریک کرده و از این رهگذر محبوبیتی برای خود دست و پا کنند اما اطلس های جهانی و منابع معتبر تاریخی و جغرافیایی جعلی بودن این ادعا را افشا و این توطئه ها را خنثی می کند.

البته اهمیت ژئوپلیتیک خلیج فارس همواره مورد طمع بدخواهان بوده چرا که علاوه بر تامین امنیت جهانی به دلیل برخورداری از جزایر مهم و ارتباط آنها با آب های آزاد بین المللی موقعیتی رشک برانگیز را برای ایران فراهم کرده است اما وقتی این تحریف، آن هم در کمتر از یک ماه توسط هم پیمانان و برخی از متحدان منطقه ای ما رخ میدهد باید به عملکرد نهادهای موظف در این خصوص رجوع و علت را بررسی کنیم.

زیرا در بخش هویتی که مربوط به انسجام همگانی ، بیداري ملت ایران و تلاش علمی صاحبان فکر و اندیشه می شود موفق عمل کرده و در گام نخست با نثار جانشان اجازه تحریف نام خلیج فارس را نداده اند و در بخش های جنبی، باعث عقب نشینی گوکل و اصلاح واژه خلیج در اطلس جغرافیایی D&K در استرالیا و OBS هند شده اند.

مقتدی صدر

حالا پس از جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا و ) و شی جین پینگ رئیس جمهور چین، مقتدی صدر، وزیر کشور عراق و استاندار بصره هم در حاشیه برپایی جام ملت‌های کشورهای عربی در بصره ـ که با حضور هشت تیم عراق، عمان، عربستان سعودی، یمن، بحرین، کویت، قطر و امارات در حال برگزاری است ـ  از عبارت مجعول برای خلیج فارس اســتفاده کرد. این اقدام خصمانه تلنگری به مسئولان وزارت امور خارجه است تا با تغییر سیاستگذاری های خود در سیاست خارجی، نحوه مواجهه با این دست از اقدامات ضدملی علیه کشورمان را اصلاح کنند.

موضوع خلیج فارس، تنها یك نام نیست؛ بلكه به منافع ملی ما گره خورده است و شاید مماشات با این اقدام کشورهای عربی که مسبوق به سابقه است باعث گستاخی و پیشروی آنها شده است تا حدی که تعهدات خود مبتنی بر ارسال اطلاعات صحیح را نقض کرده و  در گام بعد ادعای جزایر سه گانه را نیز مطرح می کنند.

راه اندازی كرسی های خاورمیانه و خلیج فارس شناسی در دانشگاه های معتبر و نهادهای علمی غربی، برگزاری نمایشگاه ها و موزه های موقت خلیج فارس در كشورهای خارجی توسط رایزنان فرهنگی ایران، ممانعت از چاپ اطلس های جدید كه با كمك دلارهای عربی با نام جعلی منتشر می شوند، شکایت حقوقی از سازمان های بین المللی كه نام خلیج فارس را جعل می كنند، الزام مسئولان، ورزشکاران، نویسندگان و سخنرانان از نام کامل خلیج فارس در مجامع بین المللی و همکاری وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی در خصوص پاسداشت نامِ «خلیج فارس» به عنوان میراث ایرانی از جمله راهکارهای جلوگیری از جعل نام خلیج فارس و شناسایی آن به نظام بین الملل است تا مانع وقوع چند باره این اقدام ضدایرانی باشیم.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: