کد خبر: ۶۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
بیانیه آژانس فضایی فیلیپین
در پی پرتاب یک موشک چینی به فضا، «آژانس فضایی فیلیپین» در مورد احتمال سقوط بقایای آن روی زمین هشدار داد.

آوای نشاط: جدیدترین پرتاب فضایی چین در سال ۲۰۲۲ که در روز پنجشنبه ۲۹ دسامبر انجام شد، هشدار «آژانس فضایی فیلیپین»(PhilSA) را درباره سقوط زباله‌های فضایی موشک به همراه داشت.

یک موشک چینی «لانگ مارچ ۳بی»(Long March 3B) که روز پنجشنبه از «مرکز پرتاب ماهواره ژیچانگ»(XSLC) پرتاب شد و ماهواره «شیان ۰۲ ۱۰»(Shiyan-10 02) را حمل کرد تا برای پشتیبانی از فناوری‌های جدید فضایی در مدار مانند نظارت بر محیط فضایی استفاده شود.

پس از پرتاب، آژانس فضایی فیلیپین در بیانیه‌ای، اقدامات احتیاطی را در مورد بقایای سوخته‌نشده موشک لانگ مارچ ۳بی توصیه کرد.

مقامات آژانس فضایی فیلیپین، توصیه‌هایی را به همه سازمان‌های دولتی مربوطه در مورد منطقه پیش‌بینی‌شده سقوط ابلاغ کردند و هشدارهایی را در مورد دسترسی هوایی و دریایی پیشنهاد دادند. پیش‌بینی می‌شد که باقیمانده‌های وسیله پرتاب مانند تقویت‌کننده‌های موشک و محموله‌ها، در یک منطقه واقع در مجاورت ساحل رکتو سقوط کنند.

در بیانیه آژانس فضایی فیلیپین آمده است: اگرچه پیش‌بینی نمی‌شود که بقایای موشک روی خشکی یا مناطق مسکونی در قلمرو فیلیپین سقوط کنند اما سقوط آنها در دریا نیز خطر بالقوه‌ای را برای کشتی‌ها، هواپیماها، قایق‌های ماهیگیری و سایر کشتی‌هایی که از منطقه سقوط عبور می‌کنند، به همراه دارد.

آژانس فضایی فیلیپین خاطرنشان کرد که منطقه واقعی سقوط ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند چرخش زمین، آب و هوا و شرایط اقلیمی تغییر کند.

در ادامه بیانیه آمده است: همچنین، امکان شناور شدن بقایای موشک در اطراف منطقه و حرکت کردن آنها به سمت سواحل مجاور وجود دارد. علاوه بر این، در حال حاضر نمی‌توان احتمال ورود مجدد و بدون کنترل مراحل بالای موشک به جو را در حال بازگشت از فضا رد کرد.

آژانس فضایی فیلیپین، توصیه عمومی پیشین خود را مبنی بر این که در صورت مشاهده موارد مشکوک، بلافاصله به مقامات محلی اطلاع داده شود، تکرار کرد. همچنین، این آژانس به مردم در مورد تماس نزدیک با بقایای موشک که ممکن است حاوی مواد سمی مانند سوخت موشک باشند، هشدار داد.

برچسب ها: آژانس فضایی ، موشک ، چین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: