کد خبر: ۵۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
وزارت کشور می‌گوید منعی برای تجمعات دارای شرایط لازم، وجود ندارد
وزیر کشور گفت: اینکه بدانیم برگزارکننده تجمع کیست، برنامه تجمع چیست، چه زمانی انجام می‌شود و ضمانت برگزار کننده چیست، از جمله شرایطی است که برای برگزاری تجمع، ضرورت دارد.

آوای نشاط: احمد وحیدی روز چهارشنبه در پایان نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر شرایط در این مناطق آرام است و مراقبت از سوی دستگاه‌های مسئول انجام می‌شود. هرچند طبیعی است که جریان معاند، تروریست و تجزیه طلب خارج از مرز‌ها دنبال این هستند که وضعیت این شهر‌ها را به هم بریزند. اما اکنون شرایط آرام است.

وزیر کشور افزود: در سفر اخیر نخست وزیر عراق به ایران درباره این مساله مذاکره و گفتگو شد. مهم این است مراقبت شود تلاش تروریست‌ها به نتیجه نرسد.

وحیدی درباره اهداف تشکیل کمیته تحقیق حوادث اخیر در وزارت کشور هم گفت: در این کمیته موضوعاتی، چون خسارت وارد آمده به افراد و جان باختن بی گناهان و جبران این خسارات پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: همه خسارات توسط اغتشاشگران انجام شد با این حال، فراجا هم اعلام کرد که اگر کسی دچار خسارتی شده مراجعه و اعلام کند. در دستور کار ما هم هست که البته هنوز این خسارت‌ها برآورد نهایی نشده است.

 منعی برای تجمعات دارای شرایط لازم، وجود ندارد

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز، اظهار کرد: ما با برگزاری تجمع قانونی دارای شروط لازم، مشکلی نداریم.

دکتر وحیدی ادامه داد: اینکه برگزارکننده تجمع کیست، برنامه تجمع چیست، چه زمانی انجام می‌شود و ضمانت برگزار کننده چیست، از جمله شرایطی است که برای برگزاری تجمع، ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته برگزاری تجمع مشمول زمانی که برخی تلاش می‌کنند ناآرامی را تزریق کنند، نیست و بعد این شرایط ما حتما آمادگی داریم.

وی همچنین به دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: در میان این افراد، دستگیر شدگانی از کشور‌های مختلف هم هستند که در زمان مناسب اطلاع رسانی می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: