کد خبر: ۵۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
در جریان در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران بود که لایحه یک فوریت مجوز واگذاری بخشی از سهام تعدادی از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران جهت تسویه بدهی به بانک‌ها مورد بررسی قرار گرفت و لطف الله فروزنده معاون اقتصادی و مالی شهرداری تهران اعلام کرد که شهرداری به دنبال کاهش بدهی‌های خود است.

آوای نشاط: معاون اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به بدهی‌های شهرداری تهران گفت: ۳۰ هزار اصل و ۲۰ هزار میلیارد تومان فرع بدهی‌های شهرداری است و اگر بتوانیم آنها را تسویه کنیم به نفع شهرداری تهران خواهد بود همچنین فقط ۳۸ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهی داریم و همچنین ۸ هزار میلیارد تومان مناطق به پیمانکاران بدهی دارند.

بر اساس این لایحه بود که اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند بخشی از سهام شرکت خدمات کالای شهروند، شرکت همشهری و شرکت شهر آفتاب به میزانی که مدیریت شرکت در اختیار شهرداری تهران باقی بماند و تمام ۶.۲ درصد شرکت فروشگاه زنجیره‌ای رفاه برای پرداخت بدهی به بانک‌ها واگذار شود.

شهرداری ۵۶ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است

پس از تصویب این لایحه علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به بدهی شهرداری تهران گفت: ۵۶ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار هستیم.

وی با اشاره به پیشینه این بدهی بیان کرد: این بدهی پول‌هایی بوده که در ادوار گذشته برای موضوعات مختلف مانند ساخت سازهای عمرانی از جمله ساخت پل‌ها، مترو و بزرگراه گرفته شده است.

زاکانی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا ۵۶ هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری تهران را رفع و رجوع کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: