کد خبر: ۵۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
رژیم صهیونیستی نگران انتقام ایران بعد از ترور شهید داوود جعفری است
در این وضعیت شکننده، رژیم صهیونیستی به‌شدت از عملیات انتقامی ایران بعد از شهادت داوود جعفری واهمه دارد تا جایی که سازمان پخش رژیم صهیونیستی «کان» اعلام کرد بیم و هراس این وجود دارد که ایران بخواهد انتقام ترور داوود جعفری، افسر سپاه‌پاسداران را بگیرد.

آوای نشاط:  فرشته مسلمی - یک محاصره همه‌جانبه؛ از زمین فوتبال تا میدان مقاومت. این رژیم تل‌آویو است که هر روز اوضاع امنیتی برای آنها وخیم‌تر و تنگ‌تر می‌شود و شروع آن از نقطه صفر یعنی خیابان‌های تل‌آویو است تا دور استادیوم‌های قطر. همین چند روز قبل همزمان با تشدید موج انتفاضه جدید در خود سرزمین‌های 1948، رسانه‌های عبری اعلام کردند جسد یک سرباز اسرائیلی به‌دار آویخته‌شده در قدس اشغالی پیدا شده است! البته اوضاع در خود کابینه رژیم هم وضعیت بهتری ندارد و روز دوشنبه لاپید گفته کابینه‌ای «دیوانه» در حال شکل‌گیری است، این بار نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با انتقاد از توافقات بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید این رژیم، سپردن مناصب به یهودیان تندرو را دیوانگی توصیف کرده و گفته هر روز که می‌گذرد، روشن می‌شود که به جای کابینه‌ای کاملا راستگرا یک دولت کاملا دیوانه درحال تشکیل است.

 عملیات انتقام ایران

در این وضعیت شکننده، رژیم صهیونیستی به‌شدت از عملیات انتقامی ایران بعد از شهادت داوود جعفری واهمه دارد تا جایی که سازمان پخش رژیم صهیونیستی «کان» اعلام کرد بیم و هراس این وجود دارد که ایران بخواهد انتقام ترور داوود جعفری، افسر سپاه‌پاسداران را بگیرد، چراکه حضور فرماندهان سپاه در تشییع این افسر، جایگاه و مقام آن را در سپاه نشان داد. همچینین کان گزارش داد که روز پنجشنبه گذشته منابعی آگاه اعلام کردند که اسرائیل امنیت مقامات بلندپایه دستگاه امنیتی اسرائیل که در خارج اقامت می‌گزینند در کنار امنیت مقامات سابق موساد را افزایش خواهد داد.

شهید داوود جعفری از مستشاران نیروی هوافضای سپاه‌پاسداران روز سه‌شنبه اول آذر در اطراف دمشق بر اثر انفجار بمب کنارجاده‌ای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و مراسم تشییع پیکر پاک این سردار شهید، روز سوم آذر با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و همرزمان این شهید در ستاد نیروی هوافضای سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

بعد از برگزاری مراسم تشییع و حضور چهره‌های برجسته سپاه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی این‌طور گزارش دادند که اسرائیل برای اقدام انتقامجویانه احتمالی ایران آماده می‌شود.

باخت سنگین صهیونیست‌ها به ایران

این وضعیت قرمز برای عبری‌زبانان سرزمین‌های اشغالی یعنی هراس صهیونیست‌ها از انتقام ایران به دلیل ترور شهید داوود جعفری جدی است. حتی گیلی کوهن، تحلیلگر سیاسی شبکه کان تلویزیونی رژیم صهیونیستی در این‌خصوص گفت که اسرائیل تدابیری را برای محافظت از مقامات امنیتی و حتی مقامات سابق اسرائیل به‌ویژه کسانی که به خارج از سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند و همچنین مقامات سابق موساد اتخاذ کرده است و این تدابیر چند روز بعد از این اتفاق افتاد که ایران اعلام کرد اسرائیل مسئول ترور جعفری بوده است.

 مخفی کردن هویت اسرائیلی با یک پرواز 4 ساعته!

اما این فقط مربوط به هراس و وحشت صهیونیست‌ها از انتقام سپاه به عنوان یک نهاد رسمی است، آنها در دیپلماسی عمومی و حضور واقعی بین ملت‌ها که این روزها به بهانه جام‌جهانی در قطر فراهم شده است هم به سختی قافیه را باخته‌اند و حتی به تعبیر دقیق‌تر شوکه شده‌اند. تا جایی که رشته توییت یک خبرنگار اسرائیلی از گستره و شدت نفرت مردم از این رژیم در سرزمین‌های اشغالی حسابی ترند و داغ شد، حتی صهیونیست‌های افراطی خطاب به این خبرنگار که گفته بود ما خودمان را آلمانی یا اکوادوری جا میزنیم، گفتند «فقط یک اسرائیلی می‌تواند هویت خود را در یک پرواز چهارساعته مخفی کند» اما ظاهرا جام‌جهانی، حقیقت احساس مردم‌های منطقه را برای صهیونیست‌ها به‌خوبی شفاف کرده است.

در روزهای اخیر خبرنگار روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت با انتشار فیلمی از نحوه برخورد تند مردم با تیم رسانه‌ای صهیونیست، روایت دقیقی از این وضعیت دارد. او در رشته توییتی جنجالی نوشت که «من همیشه فکر می‌کردم که مشکل از دولت‌هاست اما در قطر فهمیدم که نفرت مردم در خیابان از ما چقدر است. پس از 10 روز اقامت در دوحه، نمی‌شود از آنچه در اینجا بر ما می‌گذرد، حرف زد. ما اینجا محصور شده‌ایم. ما اینجا در کنار ایرانی‌ها، لبنانی‌ها، قطری‌ها، سوری‌ها راه می‌رویم و همه آنها نگاه‌های غضبناکی به ما می‌کنند. تنها نگاه عربستانی‌ها کمی متفاوت است. ما تصمیم گرفتیم اینجا خودمان را اکوادوری جا بزنیم.»

سرباز روح‌ا... رضوی، مستندساز هم که این روزها در قطر حضور دارد برای این موضوع به جمع تماشاچیان با ملیت‌های مختلف رفته و از آنها درباره علت نفرت‌شان از اسرائیل پرسیده و آنها در پاسخ به این‌که چرا با اسرائیل بازی نمی‌کنید، می‌گویند آنها زمین ما را دزدیدندو خواهر، برادر و خانواده ما را کشتند. این مسأله سیاست نیست. این زمین ماست و اسرائیل آن را اشغال کرده موضوع خاک است، چیزی که با زور گرفته شده با زور هم پس گرفته می‌شود.

ایران هر اقدام ضداسرائیلی را اعلام می‌کند

موضوع دیگری هم که صهیونیست‌ها سعی دارند همزمان با جام‌جهانی، آن را با پرچم ضدایرانی بالا نگه دارند، ماجرای نفتکش اسرائیلی در دریای عمان است. 25 آبان بود که خبرگزاری «آسوشیتد پرس» ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیست با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته و اسرائیل تلاش کرد این اقدام را به ایران نسبت دهد. درحالی که عیدان عوفر، میلیاردر اسرائیلی که این نفتکش متعلق به او بوده است، مردی با سرمایه‌گذاری‌های سیاسی و تاثیراتی خاص بر وضعیت رژیم صهیونیستی است.

درواقع عوفر یک میلیاردر اسرائیلی و تاجری در زمینه‌های حمل و نقل، سوخت و حفاری است که البته گروه برادران عوفر به عنوان شرکت خانوادگی خصوصی در زمینه کشتیرانی فعالیت می‌کند.

خود او شرکت تانکر پاسفیک را تاسیس کرده و به عنوان تاجر در کشورهای آمریکا و انگلیس به فعالیت ادامه می‌دهد. باوجود آن‌که سران رژیم صهیونیستی بیشتر ابعاد ارتباطی خود با این تاجر را پنهان می‌کنند اما مطالبی در این‌باره در رسانه‌های عبری و انگلیسی وجود دارد، برای مثال، پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» سال 2019 با انتشار مطلبی نوشت که یکی از ثروتمندترین مردان اسرائیل، کارکنانی از شرکت اطلاعاتی Black Cube را در سال ۲۰۱۴ استخدام کرده تا اتهاماتی را علیه یائیر لاپید، وزیر خارجه کابینه تل‌آویو مطرح کنند؛ کسی که بعد از کناره‌گیری «نفتالی بنت» از چندماه گذشته تاکنون به عنوان نخست‌وزیر موقت کار کرده است.

حالا در نشست خبری هفتگی هم  کنعانی سخنگوی وزارت خارجه درمورد حمله به نفتکش صهیونیستی که دوباره صهیونیست‌ها تلاش کردند آن را به ایران بچسبانند، واکنش نشان داده و گفته است «اتهام‌زنی واهی به ایران، هدف رژیم صهیونیستی و دیگر متحدان است و ایران اگر اقدامی انجام دهد آن‌قدر شجاع است که بخواهد مسئولیت آن را به عهده بگیرد.»

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: