کد خبر: ۵۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
صدای پای کرونا دوباره از چین بلند شد
کمیسیون ملی بهداشت چین امروز (شنبه) اعلام کرد که این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ هزار و ۱۸۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ را گزارش کرد و این در حالیست که آمار روزانه مبتلایان به این بیماری در این کشور برای سومین روز متوالی به بالاترین حد خود رسیده است.

آوای نشاط: چین در روز قبل از آن ۳۲ هزار و ۹۴۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ را گزارش کرد. همچنین این کشور تاکنون در مجموع ۵۲۳۲ مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به کووید۱۹ را نیز به ثبت رسانده است.

مقامات کلان شهرهای چین همچنان در تلاش برای مهار شیوع کووید۱۹ هستند و "چونگ‌کینگ" و "گوانگ‌ژو" بیشترین موارد جدید ابتلا به این بیماری را ثبت کرده اند.

چونگ‌کینگ، شهری ۳۲ میلیون نفری است که ۷۷۲۱ مورد جدید ابتلای بومی به کووید۱۹ را روز گذشته (جمعه) گزارش کرد که جهشی تقریباً ۲۰ درصدی نسبت به روز قبل از آن داشته است. گوانگ‌ژو، شهری با نزدیک به ۱۹ میلیون نفر جمعیت نیز ۷۴۱۹ مورد جدید ابتلای بومی به کووید۱۹ را در روز گذشته به ثبت رساند که این آمار نسبت به روز قبل از آن که ۷۵۲۴ مورد ابتلا بوده، اندکی کاهش داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط مقامات بهداشتی محلی، موارد جدید ابتلای بومی به کووید۱۹ روز گذشته در پکن، پایتخت چین ۵۸ درصد افزایش یافته و به ۲۵۹۵ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویتر، تقریباً تمام استان های چین شیوع کووید-۱۹ را گزارش کرده‌اند. در پایتخت، رستوران‌ها، مغازه‌ها و مدارس تعطیل هستند. فقط سوپرمارکت‌ها و بازارها برای خرید مواد غذایی به فعالیت‌های خود ادامه می‌‍دهند.

از ۲۱ میلیون سکنه پکن خواسته شده است که در صورت امکان خانه های خود را ترک نکنند. کارمندان دورکاری می‌کنند.

بنابر گزارش دویچه وله، به نظر می رسد که استراتژی "کووید صفر" چین، کمک زیادی به مهار کرونا نکرده و بیش از ۴۱۲ میلیون چینی هم‌اکنون در قرنطینه بسر می‌برند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: