کد خبر: ۵۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
عضو شورای شهر تهران می‌گوید ده‌ها پرونده قطع درخت به کمیسیون ماده ۷۷ رسیده و باید ضعف‌ها در شهرداری برطرف شود و نیاز است که شورا و شهرداری برنامه ریزی جدیدی در این زمینه داشته باشند.

آوای نشاط: ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه از ۱۶ ماه گذشته عضو کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری هستم، اظهار کرد: از جمله مواردی که در جلسات این کمیسیون مطرح می‌شود این است که هیچ گونه آموزشی به کسانی که در منازل خود درخت دارند، داده نمی‌شود. علاوه بر این شهرداری هیچ پیوستی در پروانه‌های شهرسازی که تکلیف و نحوه برخورد مالک با درختان را مشخص کند، ندارد.

وی با بیان اینکه مناطق شهرداری برای کسب درآمد و رسیدن به سقف بودجه ابلاغی در صدور فیش تعجیل می‌کنند و باعث ایجاد نارضایتی و طولانی شدن صدور پایان کار می‌شوند، یادآور شد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث تخریب فضای سبز و قطع درختان در هنگام ساخت و ساز می‌شود عدم اطلاع کامل شهروندان متقاضی پروانه ساخت در زمینه مقررات و همچنین عدم هماهنگی بین دو معاونت شهرسازی و معاونت خدمات شهری هنگام صدور پروانه ساخت، عدم استانداردسازی پروانه‌های شهرسازی، قطع درختان پیش از خرید ملک توسط مالکان جدید و ضرورت شفاف سازی در این زمینه است.

امانی همچنین تصریح کرد: ده‌ها پرونده قطع درخت به کمیسیون ماده ۷۷ رسیده و باید ضعف‌ها در شهرداری برطرف شود و نیاز است که شورا و شهرداری برنامه ریزی جدیدی در این زمینه داشته باشند. ما با اطمینان نسبی آرا را صادر می‌کنیم اما ابهاماتی که عنوان شد، در پرونده‌ها قابل مشاهده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و هشتمین جلسه شورای شهر با اشاره به تخصیص بسته رفاهی برای پرسنل شهرداری تهران گفت: این اقدامی مناسب است و برای مسکن کارکنان نیز باید توجه لازم صورت گیرد.

در ادامه این جلسه مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: کسانی که معنای جهاد تبیین را می‌دانند باید این را بدانند که مردم در عدم تبعیت از طرح دشمن پیروز بوده‌اند. ما این سختی‌ها را نیز پشت سر می‌گذاریم و برای آبادانی کشور قدم برخواهیم داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: