کد خبر: ۵۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
با افزایش قیمت دلار در هفته‌های گذشته، قیمت سکه هم وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شد. در نتیجه سیاست گذار برای ممانعت از تداوم این روند، از بسته جدید خود برای کاهش التهاب بازار سکه رونمایی کرد.

آوای نشاط: بانک مرکزی در هفته‌های گذشته از عرضه سکه در بورس کالا خبر داد. درخصوص جزئیات این سازوکار آمده بود: اوراق سکه بانک مرکزی معاف از مالیات بوده و کلیـه اشخاص حقیقی می‌توانند حداکثـر معادل ۱۰۰ سکه تمام بهـار آزادی طرح جدید و همچنین صندوق‌های سرمایه گذاری طلا بدون محدودیت، نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

براساس این گزارش، سررسید اوراق سکه بانک مرکزی، شش ماه پس از عرضه اولیه، با تسویه نقدی در سررسید بوده و قیمت تسویه نقدی اوراق نیز معادل میانگین موزون قیمت‌های پایانی تمامی گواهی‌های سپرده سکه بانک‌ها و اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالای ایران در آخرین جلسه معاملاتی خواهد بود.

بی محلی سکه به اقدام جدید بانک مرکزی؟

با این حال سکه همچنان در کانال ۱۶ میلیون تومان در حال نوسان‌است. قیمت سکه روز گذشته تقریبا ۲۰ هزار تومان گران شد و به سطح ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه بزرگ شد

حباب سکه روز گذشته بزرگ شد و به سطح ۱۲ درصد رسید. رشد حباب سکه در حالی بود که در روز‌های گذشته حباب سکه در محدوده ۸ درصد قرار داشت.

تقاضای خریداران سکه کم می‌شود؟

برخی از فعالان بازار معتقدند رشد حباب سکه ممکن است بر روی سطح تقاضای خریداران اثر بگذارد و روند صعودی سکه را کُند خواهد کرد.

تمرکز سکه بازان بر روی نرخ دلار

این دسته از معامله گران باور دارند در روز جاری که بازار جهانی طلا تعطیل رسمی است تمرکز سکه بازان بر روی نرخ دلار است.

از نگاه آن‌ها در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز رشد کند، احتمال صعود قیمت سکه وجود خواهد داشت.  با این حال عده‌ای دیگر می‌گفتند اگر قیمت دلار نزولی شود این امر ممکن است زمینه ساز عقبگرد سکه تا سطح ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم شود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: