کد خبر: ۵۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
یک روز بعد از پیروزی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، نمایندگان ارشد جمهوریخواه اعلام کردند که تمرکز آنها تحقیقات درباره بایدن‌هاست.

آوای نشاط: یک روز بعد پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا، نمایندگان ارشد جمهوریخواه اعلام کردند که تحقیقات درباره خانواده جو بایدن رئیس جمهور این کشور اولویت برنامه‌های آنها خواهد بود.

براساس گزارش بی بی سی، این نمایندگان جمهوریخواه می‌گویند که بر تحقیقات درباره فعالیتهای تجاری «هانتر بایدن» پسر جو بایدن متمرکز خواهند شد.

هانتر بایدن 52 ساله تحت تحقیقات پلیس فدرال ایالات متحده قرار دارد اما تا کنون هیچ اتهامی متوجه وی نشده است.

بی بی سی در ادامه نوشت، بایدن جوان هیچ ارتباطی با امور دولتی ندارد اما نمایندگان جمهوریخواه اصرار دارند که تحقیقات آنها میزان دخالت ادعایی جو بایدن در معاملات تجاری پسرش، از جمله در دوران ریاست جمهور باراک اوباما که بایدن معاون وی بود را بررسی خواهند کرد.

در گزارشی که جمهوریخواهان کنگره روز پنج شنبه منتشر کرده‌اند آمده است که رئیس جمهور درباره دخالت ادعایی خود در معاملات تجاری خانواده‌اش به مردم آمریکا دروغ گفته است.

«جیمز کومر»، رئیس جدید کمیته نظارت مجلس نمایندگان گفت: مشارکت رئیس جمهور در ثروتمند کردن خانواده‌اش، در یک کلام، سوء استفاده از جایگاه سیاسی است. وی در ادامه تاکید کرد، بگذارید واضح بگویم، این تحقیقات درباره جو بایدن است و تمرکز ما در کنگره آینده همین است.

جیمز کومر در توئیتی نیز نوشته: «تجارت خانواده بایدن یک تهدید برای امنیت ملی آمریکاست.» «کریستوفر کلارک»، وکیل هانتر بایدن، به بی بی سی گفته که موکلش هیچ نظری در مورد اعلامیه جمهوری خواهان درباره تمرکز بر تحقیقات علیه وی ندارد.

پس از چهار سال دوری از مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان با کسب 218 کرسی در انتخابات میان دوره ای دوباره کنترل این مجلس را به دست گرفتند تا به مانع بزرگی در مسیر رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده تبدیل شوند. رسانه‌های آمریکایی بامداد شامگاه چهارشنبه، حزب جمهوری‌خواه را صاحب اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا معرفی کردند.

بایدن در واکنش به پیروزی حزب رقیب با انتشار یک بیانیه تصریح کرد: «من به (کوین) مک کارتی رهبر (جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان) به خاطر کسب اکثریت مجلس نمایندگان توسط جمهوری‌خواهان تبریک می‌گویم و آماده همکاری با جمهوری‌خواهان مجلس هستم تا نتایجی را برای خانواده‌های کارگران نتیجه‌بخش باشیم».

براساس گزارش بی بی سی، هانتر پسر دوم جو بایدن در دورانی که پدرش در کاخ سفید معاون باراک اوباما بود، فعالیت‌های تجاری مختلفی را در سراسر جهان دنبال می کرد، از جمله عضویت در هیات مدیره یک شرکت انرژی اوکراینی که حداقل ۵۰ هزار دلار در ماه به او پرداخت می کرد و جنجالی شد. هانتر بایدن همچنین به یک بازرگان ثروتمند رومانیایی که با اتهامات فساد روبرو بوده مشاوره می داده و با یک شرکت سرمایه گذاری نزدیک به دولت چین کار می کرده است.

طبق اسنادی که از فعالیتهای غیرقانونی هانتر بایدن منتشر شده، وی همچنین در سال ۲۰۱۵ وقتی به هیأت مدیره شرکت انرژی اوکراینی Burisma می‌پیوندد، پدرش را که معاون اوباما بود، به یکی از مدیران ارشد این شرکت معرفی می‌کند. هانتر با موفقیت از نفوذ پدرش استفاده کرد تا مقامات دولت اوکراین را برای اخراج یک دادستان که درباره این شرکت تحقیق می‌کرد، تحت فشار قرار دهد. در این گزارش همچنین تصاویری از هانتر بایدن در حال مصرف مواد مخدر منتشر شده است.

برچسب ها: جو بایدن ،
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: