کد خبر: ۵۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
دو گروه موتوری از تروریست‌ها در ایذه به سمت مردم و حافظان امنیت تیراندازی کردند که بنابر آمار اولیه در پی این حادثه تاکنون پنج نفر شهید و تعدادی مجروح شدند.

آوای نشاط ـ  در پی ورود یک تیم تروریستی به بازار مرکزی ایذه و تیراندازی به سمت مردم و مأموران پلیس، تا این لحظه 5 نفر شهید و تعدادی هم شده‌اند.

تا این لحظه در این عملیات تروریستی یک کودک، یک پیرزن و دو مرد بین شهدا هستند.

اسامی شهدای حادثه تروریستی ایذه

رضا شریعتی 21 ساله، کیان نیک‌پور 9 ساله، اشرف نیک‌پور 45 ساله

همچنین هویت دو نفر از شهدا که دو آقای حدوداً 30 ساله هستند هنوز مشخص نشده است. 

علی مولایی 23 ساله، علی محمدی 60 ساله از مجروحان این حادثه هستند که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده‌اند. حال 8 نفر از مجروحان که در مراکز درمانی ایذه هستند وخیم اعلام شده است.

گفته‌ می‌شود در جریان تجمعاتی که پس از فراخوان رسانه‌های ضدانقلاب برگزار شده بود، حوالی بازار ایذه، سرنشینان دو موتورسیکلت با نزدیک شدن به جمعیت، مردم و مأموران پلیس را به رگبار بستند و متواری شدند.

در حال حاضر محدوده وقوع این حادثه و همچنین اطراف مراکز درمانی که مجروحان به آنجا منتقل شده‌اند با ازدحام جمعیت روبه‌رو است.

حیاتی معاون امنیتی استاندار خوزستان گفت: متأسفانه رأس ساعت 17:30 راکبان دو موتورسیکلت در حرکتی تروریستی به سمت مأموران و مردم شلیک کردند که تاکنون 5 نفر از شهروندان شهید شدند و 10 نفر از جمله چند مأمور مجروح شده‌اند.

وی ادامه داد: تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله ادامه دارد. در حال حاضر وضعیت در شهر ایذه امن است.

حیاتی اضافه کرد: جلسه شورای تأمین به ریاست استاندار خوزستان برای بررسی وضعیت تشکیل شده و شناسایی و بازداشت عاملان این حمله تروریستی در دستور کار است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه در این حادثه 5 نفر شامل‌ یک دختر خردسال، یک مرد و 3 زن به شهادت رسیدند و 10 نفر مجروح شده‌اند، خاطرنشان کرد: حال تعدادی از آن‌ها وخیم است.

در جریان ناآرامی‌های عصر امروز در شهرستان ایذه، عده‌ای از آشوبگران نیز با حمله به حوزه علمیه این شهر، آنجا را به آتش کشیدند.

«نسا شیخ‌زاده» مدیر حوزه علمیه خواهران ایذه در این زمینه گفت: پیرو فراخوان‌های روزهای گذشته برای برگزاری تجمع اعتراضی در شهر ایذه، خوابگاه‌های خواهران و برادران را از قبل تخلیه کرده بودیم و هنگام آتش‌سوزی کسی درون حوزه علمیه خواهران و برادران حضور نداشت.

وی ادامه داد: متأسفانه شدت آتش سوزی و تخریب امکانات و تجهیزات حوزه علمیه برادران بسیار زیاد است و سه خودرو را هم به آتش کشیدند. اغتشاشاگران کم سن و سال بودند و خدا را شکر این آتش سوزی آسیب جانی در برنداشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: