کد خبر: ۵۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
دادستان کل کشور گفت: مجلس هنوز گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را ارسال نکرده و این در حالی است که دو بار مکتوب و پنج بار تلفنی موضوع را پیگیری کردیم.

آوای نشاط ـ حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در جلسه شورای عالی قضائی در رابطه با تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه گفت: تا کنون دو بار به صورت مکتوب و ۵ بار هم به صورت تلفنی پیگیری کردیم، اما مجلس هنوز گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را ارسال نکرده است و آنچه پیش از این رسیده است نسخه غیر رسمی تحقیق و تفحص است که برای اقدام قضائی نیاز به ارسال گزارش رسمی است.

وی افزود: در صورت واصل شدن گزارش رسمی تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، دادستانی تهران رسیدگی به آن را به صورت جدی و سریع در دستور کار قرار خواهد داد.

منتظری افزود: پیرو نامه مشترک استاندار و رئیس کل دادگستری استان فارس به رئیس قوه قضائیه در رابطه با مشکلات کارخانه آی‌تی‌آی و ارجاع این نامه از سوی رئیس عدلیه به دادستان کل کشور، هفته گذشته در راستای پیگیری مشکلات این کارخانه و همچنین بررسی سایر مسائل قضائی استان فارس، سفری به استان فارس داشتیم و با افراد ذی سهم در کارخانه اعم از دستگاه‌ها و اشخاص، جلساتی را برگزار کردیم.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۶ ساله کارخانه آی‌تی‌آی و مسائل و مشکلات فراوان و پیچیده‌ای که این کارخانه با آنها مواجه است، گفت: در حال حاضر کارخانه آی‌تی‌آی به میزان قابل توجهی بدهکار است و بانک‌ها نیز برخی از اموال این کارخانه را توقیف کرده‌اند.

دادستان کل کشور با اشاره به بررسی ۵ راهکار جهت حل مشکلات کارخانه آی‌تی‌آی و تصویب یکی از این راهکارها گفت: مقرر شد که در اولین فرصت، حسابرسی‌ها و کارشناسی‌ها در مدت زمان معین با نظارت اداره بازرسی، دادستانی، استانداری و سایر بخش‌های مرتبط در استان فارس برگزار و این کارخانه به مزایده گذاشته شود؛ لازم به ذکر است که شرط انجام این مزایده و واگذاری، «عدم تغییر کاربری کارخانه» است.

وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از ایجاد وقفه در حل مشکلات کارخانه آی‌تی‌آی، «زمانبندی» برای انجام امور تصویب شده لحاظ گردید و مسئول هر بخش نیز معین شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: مقرر شد که سرنوشت این کارخانه تا پایان سال روشن شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: