کد خبر: ۵۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فهرست برگزاری اردو در اتریش را در شرایطی به فدراسیون اعلام کرده که چند پرسپولیسی در آن وجود دارد و این نگرانی وجود دارد که ماجرای برانکو و کی‌روش تکرار شود.

آوای نشاط ـ فدراسیون فوتبال تصمیم به قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ گرفت تا حالا کارلوس کی روش بار دیگر هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده بگیرد. او در حالی به فوتبال ملی ایران بازگشت که نزدیک به ۷۰ روز دیگر باید برای سومین دوره متوالی در جام جهانی این تیم را رهبری کند.

کی روش که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز مسئولیت فنی ملی پوشان را عهده دار بود حالا برای تحقق رؤیای صعود به دور حذفی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ایران بازگشته است تا از بین بازیکن فعلی بتواند بهترین‌ها را انتخاب کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به محض ورود به کشور باید نفرات خود را برای حضور در اردوی اتریش معرفی کند. کی روش با توجه به قوانین فوتبال باشگاه دنیا به خوبی می‌داند لژیونرها را قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ تنها ۱۷ روز می‌تواند در اختیار داشته باشد. فیفا دی شهریور و ابتدای مهر ماه به مدت ۹ روز و همچنین تعطیلی رقابت‌های فوتبال باشگاهی کشورهایی که در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند از ۲۳ آبان ماه الزامی است.

قطعاً نخستین چالش کی روش با سازمان لیگ فوتبال ایران خواهد بود. او در جام جهانی دوره قبلی برای آماده سازی هرچه بیشتر تیم ملی ایران اردوی ۲۵ روزه‌ای را ترتیب داد اما حالا برای گرفتن زمان بیشتر باید جلساتی را با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار کند.

همچنین لیست بازیکنان برخی تیم‌های لیگ برتری احتمال ایجاد تنش دوباره بین سرمربیان باشگاهی با پیرمرد پرتغالی را افزایش می‌دهد.

دردسرهای فهرست جدید تیم ملی/ ماجرای کی‌روش و برانکو تکرار می‌شود؟

کارلوس کی روش که در چند سال اخیر حضورش در ایران به دلیل اختلاف با برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت پرسپولیس بر سر برگزاری اردوهای ملی وارد دعوا شد حالا باز هم با پرسپولیسی روبرو است که بازیکنان مورد دلخواه او هستند.

علیرضا بیرانوند، وحید امیری، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، مهدی ترابی در کنار نفراتی همچون دانیال اسماعیلی فر و میلاد سرلک شانس زیادی برای دعوت شدن به اردوی پیش روی تیم ملی ایران را دارند. شاید حضور طولانی مدت آنها در برنامه‌های احتمالی کی روش صدای اعتراض یحیی گل محمدی را بابت از دست دادن بازیکنان خود بلند کند و آتش اختلافات بین آنها اتفاق بیفتد.

حال باید دید سیاست فدراسیون فوتبال که مهدی تاج در نشست خبری اخیر خود مدعی شده بود از کی روش احترام خواهد خواست همین گونه خواهد بود یا بار دیگر چالش‌های فوتبالی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: