کد خبر: ۵۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
هتل‌ها، متداول‌ترین و انتخاب اول هر گردشگری برای مسافرت محسوب می‌شوند. در قطر گردشگران می‌توانند انتظار هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره را داشته باشند. هتل‌هایی که بازه قیمتی بسیار متنوعی دارند و شامل هتل‌های محلی قطر و هتل‌های زنجیره‌ای از برنده‌های مطرح بین المللی می‌شوند. به نقل از سایت میزبانی فیفا هتل‌ های قطر برای جام جهانی از قیمت ۱۲۰۰ ریال قطر شروع می‌شود.

آوای نشاط ـ زمان زیادی تا آغاز بیست و دومین دوره از جام جهانی فوتبال باقی نمانده است و بسیاری از عاشقان فوتبال و ورزش خود را آماده تماشای این تورنمنت بزرگ کرده‌اند. پیش بینی می‌شود در جام جهانی قطر تعداد قابل توجهی از ایرانیان برای حمایت از تیم ملی ایران به این کشور سفر کنند و در استادیوم‌های جام جهانی قطر حضور پیدا کنند.

 

اقامت در جام جهانی قطر چقدر هزینه دارد؟ / اسکان در هتل و کمپ صحرایی تا زندگی در کشتی کروز

در ادامه این مطلب، به اقامتگاه های قطر در جام جهانی می‌پردازیم. طبعا گردشگرانی که برای حضور در استادیوم‌ها به این کشور سفر می‌کند، نیاز به اقامتگاه دارند که جزئیات اقامتگاه های قطر را در جام جهانی برایتان توضیح می‌دهیم.

اقامت در جام جهانی قطر چقدر هزینه دارد؟ / اسکان در هتل و کمپ صحرایی تا زندگی در کشتی کروز

گردشگران موظف هستند پس از تهیه بلیط جام جهانی اقامتگاه مدنظرشان را برای حضور در قطر مشخص کنند. طبق سایت رسمی جام جهانی قطر، این کشور ۴ نوع اقامتگاه برای گردشگران بین الملی تدارک دیده است که شامل موارد زیر می‌شود. توضیحات، ویژگی و بازه قیمتی هر کدام از این اقامتگاه‌ها در تیتر های بعدی گفته شده است.
  • کابین‌های کشتی کروز
  • هتل
  • آپارتمان و ویلا
  • اقامتگاه‌های کابین شکلی به نام Fan Villages

در این که قرار است قطر با حجم بی‌سابقه‌ای از گردشگر خارجی مواجه شود هیچ شکی نیست. در این راستا دولت قطر برای رفع مشکل اقامتگاه، اقدام جالبی انجام داده است و دو کشتی کروز را که روی هم حدود ۴۰۰۰ کابین دارد، برای میزبانی از گردشگران فراهم کرده است. این کشتی‌ها در بندر دوحه قرار دارند و میزبان مسافران بین المللی خواهند بود. ام‌ اس ‌سی پوزیا (MSC Poesia) و ام اس سی ورلد یورُپ (MSC World Europa) نام این دو کشتی کروز است.

cruise ship hotel - msc poesia.jpg
کشتی کروز ام‌ اس ‌سی پوزیا (MSC Poesia)

ام اس سی ورلد یورپ نسبت به کشتی کروز ام‌ اس ‌سی پوزیا کلاس بالاتری دارد و یک کشتی ۵ ستاره محسوب می‌شود درحالی که ام اس سی پوزیا یک کشتی کروز ۴ ستاره است و امکانات کمتری دارد. البته هر دو این کشتی‌های کروز لوکس هستند و امکانات تفریحی بسیار خوبی دارند، اما در مقایسه با یک دیگر MSC World Europa لوکس‌تر و البته گران‌تر است.

در ادامه مقایسه این دو کشتی کروز و امکانات‌شان گفته شده است، اما پیش از آن بد نیست کمی از قیمت آن‌ها بدانیم. اقامت در کشتی‌ کروز MSC Poesia از ۶۴۰ ریال قطر و کشتی کروز MSC World Europa از ۱۲۴۰ ریال قطر شروع می‌شود.

  • مشخصات کلی و امکانات کشتی کروز ام‌ اس ‌سی پوزیا (MSC Poesia): ظرفیت ۱۲۶۵ کابین، ۳ استخر شنا، مرکز اسپا، سینما در کنار استخر، زمین تنیس و بسکتبال، ۴ رستوران و ۱۵ بار.

  • مشخصات کلی امکانات کشتی کروز ام اس سی ورلد یورپ (MCS World Europa): ظرفیت ۲۶۳۳ کابین، ۶ استخر شنا، مرکز اسپا، مرکز خرید و اوت لت، ۱۳ رستوران مختلف و بیش از ۳۰ بار.

cruise ship hotel - msc poesia inside.jpg
داخل کشتی کروز ام‌ اس ‌سی پوزیا

هتل‌ها، متداول‌ترین و انتخاب اول هر گردشگری برای مسافرت محسوب می‌شوند. در قطر گردشگران می‌توانند انتظار هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره را داشته باشند. هتل‌هایی که بازه قیمتی بسیار متنوعی دارند و شامل هتل‌های محلی قطر و هتل‌های زنجیره‌ای از برنده‌های مطرح بین المللی می‌شوند. به نقل از سایت میزبانی فیفا هتل‌ های قطر برای جام جهانی از قیمت ۱۲۰۰ ریال قطر شروع می‌شود.

Al Gassar Resort لوکس.jpg

یکی دیگر از گزینه‌های اقامت در قطر هنگام برگزاری بازی های جام جهانی، آپارتمان و ویلاست. این گزینه اقامتی برای کسانی که علاقه‌ای به اقامت در هتل ندارند یک جایگزین مناسب می‌تواند باشد ضمن اینکه تنوع بسیار بالاتری هم نسبت به هتل‌ها دارند. هزینه اقامت در آپارتمان و ویلاهای قطر در زمان جام جهانی، حدودا از ۳۰۰ ریال قطر شروع می‌شود و بسته به نوع آپارتمان، موقعیت و امکاناتی که دارد تا ۳۲۰۰ ریال قطر (قیمت پایه) هم می‌تواند هزنیه داشته باشد. مانند هتل و سایر اقامتگاه‌های قطر، برای رزرو آپارتمان و ویلا نیز باید کد بلیط خود را وارد کنید.

سفر به قطر، تهیه بلیط جام جهانی و هزینه خورد و خوراک در این کشور برای عده‌ای به قدری زیاد خواهد بود که تصمیم بگیرند از اقامتگاه‌های لوکس و حتی معمولی صرف نظر کنند و در اقتصادی‌ترین گزینه‌های ممکن سکونت کنند. Fan Villages همانطور که گفته شد اقامتگاه‌های کابین‌ شکلی هستند که متراژ پایینی دارند، فقط از امکانات اساسی برخوردارند. همچنین تمامی آن‌ها در اطراف و حومه قطر قرار گرفته‌اند، اما از طریق تاکسی و سیستم حمل و نقل عمومی (رایگان در روزهای مسابقه) به شهر و استادیوم‌ها دسترسی دارند. در آخر این اقامتگاه‌های کابین شکل ظرفیت دو نفر را دارند و قیمت آن‌ها از شبی ۷۴۰ ریال قطر آغاز می‌شود.

fan vilages.jpg
نمای خارجی fan village
fan village inside.jpg
اقامت ارزان جام جهانی در fan village

در مقابل اقامتگاه‌های کابینی، هتل‌های فوق لوکسی هستند که با نام Holiday Homes معرفی شده‌اند. هتل‌های لوکس و البته گران قیمتی که از امکانات بسیاری بهره‌مند هستند و هر آن چیزی که برای یک محل اقامت بی‌نقص در ذهن‌تان پدیدار می‌شود را می‌توانید در این هتل‌ها پیدا کنید. هتل‌هایی که کمترین قیمت آن‌ها از ۲۵۰۰ ریال قطر شروع می‌شود و تا ۱۲۰۰۰ ریال قطر (قیمت پایه) ادامه پیدا می‌کنند.

در ادامه تصاویری از این اقامتگاه‌های لوکس آورده شده است، اما به اختصار می‌توان گفت باشگاه بدنسازی، استخر مخصوص بزرگسالان و کودکان، فضا با متراژ زیاد، وای فای رایگان از جمله امکانات این نوع اقامتگاه‌ها هستند.

 

Al Fardan lux hotel.webp
هتل لوکس الفردان قطر
سوئیت le mirage.webp
نمای داخلی سوئیت له میراژ
apartman le mirages.webp
له میراژ، هتل لوکس قطر

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: جام جهانی ، قطر ، فوتبال
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: