کد خبر: ۵۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
سخنگوی فراجا از تمدید اعتبار گذرنامه زائرین اربعین از فردا در تمامی ادارات گذرنامه خبر داد.

آوای نشاط ـ سردار مهدی حاجیان در این باره گفت: از روز شنبه برای سفر زائران به عراق در تمامی ادارات گذرنامه سراسر کشور، پلیس گذرنامه برای تمدید گذرنامه‌هایی که تاریخش منقضی شده یعنی از ۱۰ سال گذشته است؛ فعال خواهد شد.

وی تاکید کرد که جهت تمدید اعتبار باید گذرنامه‌ها سالم باشد، زائرین اربعین می توانند به پلیس گذرنامه و مهاجرت برای تمدید گذرنامه مراجعه کنند.

وی همچنین افزود: برای رفاه حال مردم در شهرهای کوچک، این امکان فراهم شده است تا مردم به پلیس اطلاعات مراجعه کنند، گذرنامه‌هایشان را تحویل دهند و به مدت شش ماه و برای یکبار خروج از کشور و به مقصد کشور عراق گذرنامه‌ را تمدید کنند.

حاجیان پیش از این هم گفته بود که تمدید گذرنامه‌های منقضی شده و یا آن هایی که کمتر از یک ماه اعتبار دارند، فقط در شعبات و ادارات گذرنامه انجام می‌شود و هیچ تمدیدی در مرز نداریم.

به گفته وی، مشمولان دانشجو و طلاب نیز می‌توانند از طریق مدرسه یا دانشگاه خود در سایت نظام وظیفه ثبت نام کرده و به آنان مجوز داده می‌شود که بدون توثیق وثیقه از مرز خارج شوند اما مشمولان غایب اجازه خروج ندارند؛ این موضوع، قانون است. سربازان نیز می‌توانند از طریق حفاظت اطلاعات پادگان‌های خود درخواست خروج از کشور بدهند و با درخواست‌شان موافقت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: