کد خبر: ۵۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کنعانی در مورد  برخی از اخبار منتشر شده در مورد ارتباط فرد ضارب با ایران گفت : به صورت قطعی و رسمی چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم.

آوای نشاط ـ ناصر کنعانی درنشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در این جنگ هیمنه پوشالی رژیم صهیونسیتی فرو پاشید و بذر مقاومت ثمر بخشید.

وی در این ارتباط یاد شهدای مقاومت از جمله شهیدان سلیمانی و همدانی را گرامی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با مذاکرات وین و جمع بندی ارایه شده در جدیدترین دور مذاکرات از سوی انریکه مورا و نگاه ایران به این جمع بندی گفت : مشورت‌های جدی در عالی‌ترین سطوح در این زمینه انجام شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما به صورت دقیق می توانیم بگوییم که در مرحله پیشرفت قرار داریم، اما این که بگوییم  که به توافق نزدیک شدیم و این دور از گفت‌وگو ها به توافق منتهی می‌شود معطوف به برآورده شدن انتظارت به حق ایران است . حتما زمینه برای توافق است ، مشروط به این که خطوط قرمز ما رعایت شود ، منافع اساسی کشور تامین شود ، در صورتی که چنین موضوعی محقق شود حتما زمینه برای انجام توافق در آینده نزدیک وجود دارد.

کنعانی تاکید کرد : در این دور از مذاکرات پیشرف‌های نسبی حاصل شده است ، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات سیاسی روزهای اخیر در عراق گفت: تحولات عراق را با دقت و حساسیت پیگیری می‌کنیم. به گروهای سیاسی عراق توصیه می‌کنیم که به قانون اساسی این کشور  به عنوان منشور ملی این کشور و نهادهای قانونی این کشور احترام بگذارند . با گروه های مختلفی عراق در تعامل و رایزنی هستیم و در امور داخلی عراق دخالت نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: ما در ماجرای حمله‌ به سلمان رشدی، هیچ کس غیر از او و حامیانش را  شایسته سرزنش و محکومیت نمی‌دانیم.

کنعانی ادامه داد : سلمان رشدی با اهانت به مقدسات اسلامی و با عبور از خط قرمز بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان و خطوط قرمز همه پیروان ادیان الهی خودش را در معرض خشم و غصب مردمی قرار داد نه تنها مسلمانان بلکه پیروان دیگر ادیان الهی .

وی تاکید کرد: خشم و غضبی که نسبت به این اقدام ایجاد شد محدود به ایران نبود و میلیون ها نفر  در کشورهای مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و از این اهانت و توهین خشمگین شدند.

 کنعانی  در بخش دیگری از صحبت های خود در این ارتباط گفت: ما در ارتباط با ضارب که این کار را انجام داده غیر از آن چیزی که از رسانه های آمریکا شنیدیم ، اطلاعی نداریم.

کنعانی در مورد  برخی از اخبار منتشر شده در مورد ارتباط فرد ضارب با ایران گفت : به صورت قطعی و رسمی چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: