کد خبر: ۵۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
بر اساس اعلام رسانه‌ها؛
رسانه های غربی اعلام کردند که نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی امروز به تلاش برای ارتکاب قتل درجه دو متهم شده است.

آوای نشاط ـ ضارب «سلمان رشدی» نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی امروز شنبه به تلاش برای ارتکاب قتل درجه دو متهم شده است.

«جیسون اشمیت» دادستان شهرستان چاتاکوآ در ایالت نیویورک در این خصوص اعلام کرد که «هادی مطر» ۲۴ ساله به تلاش برای قتل متهم شده و بدون مجوز تودیع وثیقه در بازداشتگاه به سر می برد.

دادستان شهرستان چاتاکوآ در ایالت نیویورک در این باره اضافه کرد که نیروهای امنیتی فدرال و ایالتی برای درک نقشه و مقدمات اجرای این حمله و امکان وارد کردن اتهامات بیشتر به «هادی مطر»، همکاری می کنند.

رسانه های آمریکایی شامگاه جمعه اعلام کردند که «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد کتاب موهنِ و جنجالی «آیات شیطانی» در یک مرکز آموزشی به نام «چوتوکوآ» در غرب شهر نیویورک هدف حمله مردی ناشناس قرار گرفته و بر اثر ضربات چاقو به گلو و شکم تحت جراحی قرار دارد.

ساعاتی بعد پلیس نیویورک، هویت ضارب را اعلام کرد. بنا بر گفته پلیس این فرد «هادی مَطر» نام دارد.

آنگونه که رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات پلیس اعلام کردند هادی مَطر، ۲۴ سال سن دارد و در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمده، اما اخیراً به ایالت نیوجرسی مهاجرت کرده است. آخرین آدرس منزل او در بخش «فرویو» در شهرستان «بِرگن» نیوجرسی بوده و مأموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌ بی‌ آی)، پس از حادثه برای تحقیقات بیشتر به منزل او یورش بردند. به گفته پلیس نیویورک، مطر همچنین یک گواهی‌ نامه قلابی رانندگی را همراه خود داشته است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: