کد خبر: ۵۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
سخنگوی وزارت خارجه چین با اعتراض شدید به احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تأکیدکرد که پاسخ پکن به این اقدام تشن‌زای واشنگتن قوی خواهد بود.

آوای نشاط ـ «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در واکنش به احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تأکید کرد: این سفر به شکلی جدی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف می‌کند و واشنگتن باید منتظر پیامدهای پاسخ چین به آن باشد.

ساعاتی پیش نشریه فایننشال‌تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد در میانه افزایش تنش‌ها میان پکن و واشنگتن، «نانسی پلوسی»، به منظور حمایت از تایوان در برابر فشارهای روزافزون چین، برای دیدار با مقامات تایوان ماه آینده در رأس هیئتی بلندپایه این جزیره خودمختار سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را اقدامی تنش‌آمیز توصیف کرد و در این باره افزود: چین در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیتش، اقدامات و پاسخی قوی انجام می‌دهد.

خبر سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در حالی منتشر می‌شود که هم‌اکنون «مارک اسپر»، وزیر دفاع سابق این کشور در سفری چهارروزه در این جزیره به سر می‌برد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مقامات آمریکا و تایوان در تلاش برای جاانداختن این تصویر هستند که این جزیره تحت تهدیدهای روبه‌افزایش چین است و مدعی هستند پکن قصد دارد برای الحاق تایوان به سرزمین مادری، عملیات نظامی خود را آغاز کند.

تایوان، جزیره‌ای خودمختار در شرق چین است، اما تحت حاکمیت دولت مرکزی چین قرار دارد و پکن در چارچوب سیاست «چین واحد»، این جزیره را جزئی از سرزمین خود می‌داند. دولت آمریکا علی‌رغم اعتراض‌های پکن در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت کنونی فروش تسلیحات نظامی به تایوان و حمایت از جریان‌های جدایی‌طلب این منطقه را افزایش داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، تایوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: