کد خبر: ۵۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
در هفته گذشته قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی به پایین‌ترین حد در ۱۱ ماه گذشته سقوط کرد. به نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت بتوان روی بازدهی آن حساب کرد.

آوای نشاط ـ اونس طلا درهفته گذشته روزهای سختی راسپری کرد. تداوم رشد شاخص دلار و انتظارات از نرخ بهره بالاتر بهره در آمریکا، موجب شد سرمایه گذاران تا حدودی از پناه‌گاه سنتی خود خارج شوند. در هفته جاری تحلیلگران پیش بینی می‌کند همچنان طلا در کانال۱۷۰۰ دلاری باقی بماند.

دانیل هاینس، استراتژیست ارشد ANZ درباره سقوط اخیر طلا تاکید کرد: «در این ایام سرمایه‌گذاران از فلز گرانبها دوری کردند و خطر کاهش ریسک در بازارها دیده شد.»

طلا در بازارهای جهانی هفته را با کاهش بیش از ۲ درصدی به پایان رساند و پنجمین هفته متوالی افت خود را تجربه کرد. از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا امروز، طلا حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

محرک اصلی کاهش ۴۰ دلاری طلا در این هفته، انتشار گزارش نرخ تورم آمریکا نشان از آن داشت که این نرخ بیشتر از پیش‌بینی‌ها برای این ماه بود.

photo_2022-07-17_10-59-21

قبل از انتشار این آمار ، بازارها خود را برای افزایش ۷۵صدم درصدی نرخ بهره آماده کرده بودند. با این حال، پس از انتشار نرخ تورم ، حتی احتمال افزایش یک درصدی نرخ سود نیز از سوی چهره‌های نزدیک به فدرال‌رزرو مطرح شد.

در پاسخ، شاخص دلار آمریکا در هفته اخیر در بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته قرار گرفت، نرخ سودافزایش یافت و طلا سقوط کرد و برای مدت کوتاهی زیر سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس معامله شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: