کد خبر: ۵۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد: قطع کامل واردات گاز از روسیه به اروپا یک احتمال واقعی است.

آوای نشاط ـ «برونو لو مِر» روز یکشنبه در جریان نشست اقتصادی که در شهر «اکس آن پروانس» (Aix-en-Provence) برگزار شد، اظهار داشت: اروپا باید برای قطع کلی واردات گاز روسیه آماده شود.

به گفته لو مر، بهترین راه آماده‌شدن برای این شرایط این است که به مصرف انرژی خود بسیار توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در پیش‌بینی‌های فعلی، کاهش کامل گاز روسیه محتمل‌ترین سناریو است، ادامه داد: دولت فرانسه در حال آماده شدن برای مواجهه با این احتمال است.

لو مر اضافه کرد: دولت فرانسه برنامه‌های اضطراری را برای مقابله با حذف این منبع انرژی در پی بحران ناشی از تهاجم به اوکراین طراحی کرده است.

به گفته وی، قطع کامل گاز روسیه در حال حاضر مشکل‌ساز است زیرا ناوگان هسته‌ای فرانسه برای جایگزینی با مشکل مواجه است و بسیاری از راکتورهای این کشور برای عملیات تعمیر و نگهداری تعطیل شدند. وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم که قطع کامل عرضه گاز از روسیه یک احتمال واقعی است و ما باید برای این گزینه آماده شویم.

در همین حال لوموند در گزارش دیگری اضافه می‌کند که اروپایی‌ها برای زمستان بدون گاز روسیه آماده می‌شوند.

بر اساس گزارش این روزنامه پرشمارگان فرانسه، در حوزه انرژی، مسکو استاد زمان است و گاز خود را به قاره کهن جیره‌بندی می‌کند و سوخت‌های فسلی خود را با قیمت‌های گزاف و به صورت قطره چکانی می‌فروشد. لوموند یادآوری می‌کند که از فردا (دوشنبه ۱۱ ژوئیه) شرکت روسی گازپروم عملیات تعمیر و نگهداری خط لوله نورد استریم ۱ را آغاز می‌کند و این امر تا حد زیادی خدمات این شرکت را کاهش می‌دهد.

این روزنامه فرانسوی ادامه می‌دهد: هرچند که این اقدام یک عملیات معمولی است اما از پاریس تا برلین و رم، این نگرانی وجود دارد که غول روسی در پایان این عملیات یعنی ۲۱ ژوئیه، به بهانه بروز مشکلات نامشخص، عرضه خود را به طور کامل قطع کند. بر اساس این گزارش، گاز روسیه پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۴۰ درصد از واردات اتحادیه اروپا را تشکیل می‌داد.

بر اساس مطالعه اندیشکده بروگل (Bruegel) که در تاریخ هفتم ژوئیه منتشر شد، اگر مسکو عرضه خود را قطع کند، کشورهای اروپایی باید مصرف گاز خود را ۱۵ درصد نسبت به پیش از جنگ کاهش دهند که این برای آلمان به معنای کاهش ۲۹ درصدی تقاضا و برای کشورهای بالتیک رقم ۵۴ درصد است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: