کد خبر: ۵۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
نخست وزیر اوکراین اعلام کرد، هزینه برنامه بازسازی سه مرحله‌ای کشور در پی حمله روسیه ۷۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

آوای نشاط ـ دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین در کنفرانس "بازسازی اوکراین" به میزبانی سوئیس همچنین گفت: جنگ روسیه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به زیرساخت‌های اوکراین خسارت مستقیم وارد کرده است.

وی افزود: امروز، خسارت‌های مستقیم به زیرساخت‌های اوکراین بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است اما چه کسی هزینه برنامه بازسازی را که در حال حاضر ۷۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است، پرداخت خواهد کرد.

شمیگال تصریح کرد: دولت اوکراین معتقد است که یکی از منابع کلیدی تامین بودجه برای این برنامه بازسازی باید اموال مصادره شده از الیگارشی‌های روس باشد. مقامات روسیه این جنگ خونین را آغاز کردند، آنها این خرابی وسیع را به بار آوردند و آنها باید برای این کار مسئول شناخته شوند.

وی در ادامه گفت: برنامه بازسازی اوکراین سه مرحله‌ای خواهد بود؛ نخست تمرکز بر تعمییر بخش‌هایی چون آبرسانی است که برای زندگی روزمره مردم بسیار مهم است و این کار در حال انجام است، دوم "بازسازی سریعی" است که به محض پایان جنگ آغاز خواهد شد، از جمله ساخت مسکن‌های موقت، بیمارستان و مدارس، و سوم بازسازی کل کشور در بلند مدت است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز از طریق تماس ویدئویی در همین کنفرانس بین‌المللی گفت: هزینه بازسازی این کشور جنگ‌زده ۷۵۰ میلیارد دلار برآورد شده و مسئولیت آن بر عهده جهان دموکراتیک است. بازسازی اوکراین وظیفه تنها یک کشور نیست. این وظیفه مشترک کل جهان دموکراتیک است. بازسازی اوکراین بزرگترین کمک به حمایت از صلح جهانی است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: