کد خبر: ۵۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ضمن اعلام جزییات اعزام زائران به عتبات عالیات گفت: ظرفیت اعزام زائران تا شهریور ماه ۴۵ هزار نفر است.

آوای نشاط ـ حجت الاسلام صحبت الله رحمانی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ کاروان با ظرفیت ۴۰ نفر از طریق مرزهای زمینی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند گفت: همچنین ۳۰۰ نفر نیز از طریق مرزهای هوایی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

وی افزود: ظرفیت در نظر گرفته شده برای اعزام زائران به عتبات عالیات تا شهریور ماه ۴۵ هزار نفر است. ثبت نام‌ها نیز از اول تیرماه آغاز شده و تا قبل از اربعین ادامه دارد.

به گفته معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، دوره عرفه نیز از ۱۲ تیر آغاز و تا ۱۸ تیر ادامه دارد که کاروان‌های مخصوص این دوره نیز ثبت نام‌های خود را از طریق سایت سازمان حج و زیارت آغاز کرده‌اند.

رحمانی با تاکید بر اینکه اعزام‌ها فقط از طریق کاروان‌ها انجام می‌شود گفت: در حال حاضر ویزا لغو شده و اعزام‌ها با کاروان صورت می‌گیرد و هیچ فردی به صورت آزاد نمی‌تواند از مرز عبور کند.

وی در خصوص هزینه‌های اعزام زائران به عتبات اظهار داشت: حداقل هزینه اعزام زمینی ۴ میلیون تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است البته فقط با خدمات بیمه و درمان زائران می‌توانند ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنند در این صورت مابقی خدمات به عهده زائر است.

وی گفت: هزینه اعزام هوایی نیز از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود در مجموع ۶۰ درصد هزینه‌های اعزام هوایی مربوط به بلیط پرواز است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: