کد خبر: ۵۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نمی شود چرا که به دولت دو ماه فرصت می دهیم تا لایحه تفکیک وزارت صمت را ارائه دهد.

آوای نشاط ـ محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: ۷ روز از تقاضای جمعی از نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت می‌گذرد و امروز باید در این باره تصمیم گیری شود. اولاً بنده لازم می دانم به صراحت بگویم که هر سه قوه وظیفه خود می‌دانند که به مردم خدمت کنند و مشکلات کشور را با هماهنگی، همدلی و هم افزایی حل و فصل کنند.

وی افزود: اگر روزی مجلس شورای اسلامی به این نتیجه برسد که وزیری را استیضاح کند، جز اینکه به این نتیجه رسیده است که راه حل این مشکل استیضاح است، هیچ دلیل دیگری ندارد. برای مثال امروز بحث گرانی، وضعیت معیشت مردم و مشکلات حوزه خودرو وجود دارد و یک سری مشکلات در حوزه وزارت صمت مطرح است و اگر نمایندگان به دنبال استیضاح وزیر صمت هستند، هیچ نیتی جز اصلاح امور و کمک به دولت ندارند و استیضاح یک وزیر به معنای اختلاف مجلس و دولت نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بالاخره مجلس شورای اسلامی یک سری وظایف ذاتی دارد و باید به وظیفه خود عمل کند و در مقابل دولت هم یک سری وظایف ذاتی دارد که باید به وظیفه خود عمل کند و مسئولیت‌ها نباید لوث شود.

قالیباف با اشاره به اینکه وزارت صمت جزو سنگین‌ترین مجموعه‌های وزارت خانه‌های دولتی است، تأکید کرد: امروز تجارت، صنایع بزرگ و صنایع کوچک متمرکز در وزارت صمت شده و همه قبول داریم این وزارتخانه مشکلات ساختاری دارد که بارها به رئیس جمهور این موضوع را اعلام کردم.

وی تصریح کرد: تشخیص مجلس شورای اسلامی آن بود که شرایط به جایی رسیده است که باید استیضاح وزیر صمت انجام شود و امروز ۱۷ نفر از نمایندگان در لیست متقاضیان استیضاح وزیر صمت هستند و زمانی که ۱۰ نفر از نمایندگان متقاضی استیضاح وزیری باشند، قابل اعلام وصول در صحن علنی مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که مجلس به دنبال اصلاح امور است و در این زمینه با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت بحث و تبادل نظر شد و بحث ما این است که باید اصلاحات ساختاری در وزارت صمت ایجاد شود و دولت هم این دغدغه را دارد.

قالیباف افزود: رئیس جمهور در آخرین صحبتی که با هم کردیم، به این جمع بندی رسیده است که حتماً وزارت خانه صمت نیازمند آن است که در آن تجدیدنظر شود و به دو وزارتخانه تبدیل شود و دو وزیر به مجلس معرفی شود تا این اصلاح ساختاری به صورت اصولی اتفاق بیفتد و قرار است به سرعت لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه شود.

وی تأکید کرد: مجدداً می گویم که قصد مجلس، اصلاح امور است و دولت هم به این نتیجه رسیده که باید در وزارت صمت اصلاحات ساختاری کند. بنده به صورت خصوصی با لطف الله سیاهکلی یکی از متقاضیان استیضاح وزیر صمت صحبت کردم و وی اولین فرد متقاضی استیضاح وزیر صمت بود و جز اصلاح امور هدف دیگری نداشت. از سیاهکلی و ۱۶ نماینده متقاضی استیضاح وزیر صمت خواهش می‌کنم چون دولت تصمیم گرفته اصلاحات ساختاری در وزارت صمت ایجاد کند، یک فرصت دو ماهه به دولت دهیم و مطمئناً این کار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: