کد خبر: ۵۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
در دیدار وزیر نفت و رییس‌جمهوری ونزوئلا مطرح شد؛
وزارت نفت، «جواد اوجی» وزیر نفت کشورمان در محل کاخ سعدآباد با «نیکلاس مادورو» رییس‌جمهوری ونزوئلا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

آوای نشاط ـ «جواد اوجی» وزیر نفت کشورمان در محل کاخ سعدآباد با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره مسائلی از جمله تأمین سوخت، صادرات فرآورده‌های نفتی، صادرات محصولات پتروشیمی و صادرات کاتالیست‌های پتروشیمی بحث و تصمیم‌گیری کردند.

از دیگر محورهای مورد گفت‌وگو در این دیدار تصمیم‌گیری درباره صدور خدمات فنی و مهندسی، بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌ها و توسعه میدان‌های نفتی و گازی بود.

وزیر نفت اردیبهشت‌ماه گذشته در سفری به کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه همسو با فعال‌سازی دیپلماسی انرژی، دیدارهای پرشماری با مسئولان این کشورها داشت و در جریان این سفر چهار تفاهم‌نامه و دو قرارداد در حوزه نفت و دو تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی امضا شد.

رؤسای جمهوری ایران و ونزوئلا روز شنبه (۲۱ خردادماه) سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله دو کشور را در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد امضا کردند. سفر «نیکلاس مادورو» به ایران به دعوت رسمی ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انجام شده و پس از سفر آبان ۹۵، دومین سفر او به تهران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، وزیر نفت ، جواد اوجی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: