کد خبر: ۵۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
رئیس سازمان تعزیرات خبرداد؛
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت سه شرکت بزرگ لبنیاتی به میزان بیش از ۵۳ میلیارد تومان خبر داد.

آوای نشاط ـ احمد اصانلو در مراسم افتتاحیه قرارگاه عملیاتی امور شعب ملی گفت: در روزهای اخیر با برخی از واحدهای تولیدی که اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها داشتند مقابله کردیم که به عنوان مثال می‌توان به موردی در استان کرمانشاه اشاره کرد که یک واحد تولید رب که به دنبال افزایش قیمت بود، مکلف شد که محصولاتش را فعال و عرضه کند.

وی به ساز و کار شعب ملی اشاره و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با فعالیت قرارگاه عملیاتی امور شعب کار برای سایر نهادها تسهیل و رسیدگی‌ها با سرعت متعارف انجام و فرایند بوروکراسی اداری کاهش یابد.

رئیس سازمان تعزیرات با بیان اینکه شعب ملی وظیفه دارند در مراکز تولیدی حضور داشته باشند گفت: این حضور به این منظور است که کارها با شتاب بیشتری دنبال شود. سیاست ما این است که نگذاریم کالایی که خودسرانه با قیمت گزافی تولید شود وارد شبکه توزیع شود. مواردی که در اختیار شبکه پخش بوده به توقیف منتهی شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به نظارت بر مواد لبنیاتی اشاره کرد و گفت: ما این موضوع را به شعب ملی ارجاع دادیم و یکی از نظارت‌ها به غیر از مواد شوینده همین لبنیات است.

اصانلو ادامه داد: از چهارشنبه هفته گذشته یکی از رؤسای شعب ملی را مأموریت دادیم تا واحدهای تولیدی لبنیاتی را بررسی کنند و تعدادی از واحدها اصلاح قیمت در بخش تولید دادند.

وی به محکومیت سه شرکت بزرگ لبنیاتی اشاره کرد و گفت: ۳ شرکت محکوم شدند و دیروز پرونده تکمیل و امروز منجر به صدور رأی شد. این شرکت‌ها از جمله شرکت‌های بزرگ هستند که یکی از آنها به ۳۶۰ میلیارد ریال به لحاظ گرانفروشی محکوم شده است. این شرکت همچنین به نصب تابلو و اصلاح قیمت‌ها هم محکوم شده است.

اصانلو ادامه داد: شرکت دیگری به ۱۶ میلیارد تومان و اصلاح قیمت و دیگری هم به نصب تابلو و ۱ میلیارد تومان به عنوان جریمه محکوم شده است. این سه شرکت به لحاظ تخلفی که از حیث گرانفروشی داشتند به این میزان محکوم شدند.

رئیس سازمان تعزیرات ادامه داد: برخی از شرکت هم افزایش قیمت خودسرانه در بخش تولید داشتند که اجازه توزیع به آنها داده نشده است.

وی با اشاره به رسیدگی به تخلف شرکت‌های پوشک کودکان نیز گفت: در حوزه پوشک نیز شرکت مای‌بیبی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان محکوم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: