کد خبر: ۵۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
آیت‌الله صدیقی در نماز جمعه تهران:
خطیب نماز جمعه تهران گفت: توقع داریم که رهنمودهای مقام معظم رهبری برای انقلابی ماندن مجلس جدی گرفته شود.

آوای نشاط ـ آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته (۶ خرداد ماه) که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه تقوا موجب کرامت و ارزش دنیوی و اخروی انسان می‌شود، اظهارداشت: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر را در وهله اول تبریک می گویم که این روز جزو معجزات انقلاب است و فتح خرمشهر معجزه ایثار، شهادت طلبی، مقاومت، صبر، ایمان، توکل و توسل، همدلی و ولایت پذیری است و این عوامل باعث شد شهری که ۵۷۵ روز در اختیار دشمن غدار و مورد حمایت شرق و غرب با آخرین تجهیزات نظامی بود و آنجا را به صورت دژی نفوذناپذیر درآورده بودند با مقاومت، صبر و ایثار و عشق به شهادت زیر پرچم ولایت خرمشهر آزاد شود.

وی بیان کرد: فتح خرمشهر یک افتخار است و خداوند این اقتدار و افتخار را ارزانی ما کرد. امام خمینی (ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، امام (ره) غرور نداشت و به غرور مبتلا نمی‌شد و در اوج پیروزی‌ها، خضوع در برابر خداوند داشت و همه چیز را متعلق به خداوند می‌دانست.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: امروز هم خرمشهرهایی در بحث اقتصادی و فرهنگی داریم. باید همان عشق به ولایت جاری و ساری باشد که الحمدالله این مسئله وجود دارد. امروز نمونه‌هایی چون شهید حججی داریم، همچنین چند روز پیش صیاد خدایی به درجه شهادت نائل شد. اعتقاد و عشق به ولایت همچنان وجود دارد و مردمی که می‌توانند دژ نفوذناپذیر دشمنان را با فضاحت دشمن و آن همه اسیر برای دشمنان از بین ببرند و معجزه‌ای را بیافرینند، در مسئله اقتصاد نیز همان ولایت مداری، ایثار، وحدت کلمه، همدلی و همراهی با دولت می‌تواند مشکلات را برطرف کند و ان شاءالله به زودی شاهد گشایش‌های موجب آرامش بیشتر مردم باشیم.

آیت الله صدیقی متذکر شد: ۴ خرداد روز مقاومت دزفول است که این روز را گرامی می‌دارم. صدامیان بیش از ۲۰۰ موشک به این شهر روانه کردند. امام جمعه فقید دزفول و هم ملت رشید و قهرمان دزفول شهر را ترک نکردند و اینها جلوه‌هایی است که می‌توان آن را مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) دانست.

وی ادامه داد: چند روز پیش انتخابات هیئت رئیسه مجلس برگزار شد و محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد که بنده به وی تبریک عرض می‌کنم. نمایندگان اخیراً به دنبال مقام معظم رهبری رفتند که توقع داریم مجلسیان رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای انقلابی ماند مجلس را جدی بگیرند.

خطیب نماز جمعه تهران متذکر شد: ساده زیستی، مردمی بودن، رعایت کردن اولویت‌ها از جمله مسائلی بود که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و باید مورد توجه قرار گیرد. ایشان فرمودند مجلس باید از تصویب قوانینی که قابلیت اجرا ندارند، پرهیز کنند. آیت الله صافی در زمانی که دبیر شورای نگهبان بود، بنده اطلاع دارم که ایشان با برخی از نمایندگان صحبت می‌کردند و می‌گفتند که قوانینی را در مجلس تصویب نکنید که در شورای نگهبان رد شود.

آیت الله صدیقی تأکید کرد: آبروی مجلس این است که همه متشرع و انقلابی باشند. انقلابی بدون تدین، انقلابی نمی‌شود. انقلابی به معنای متدین و متعبد بودن است. همچنین همراهی قوا با یکدیگر مسئله‌ای مهم است. رهبری فرمودند که نمایندگان نباید از تریبون مجلس سوءاستفاده کنند و نباید فریاد بزنند و عصبانی شوند. همچنین نباید آبروی اشخاص را ببرند و به کسی اهانت کنند. همچنین مسائل اثبات نشده را نباید مطرح کنند. یکی از بلاهای مضر فضای مجازی همین است که مسائل اثبات نشده مطرح می‌شود که امیدواریم مدیریتی در این زمینه اعمال شود تا آبرو و امنیت مردم و رهاوردهای شهدا محفوظ بماند.

حذف ارز ترجیحی یک امتحان الهی برای مردم و مسئولان است

وی گفت: حذف ارز ترجیحی یک امتحان الهی برای مردم و مسئولان است. کشور ما ۴۳ سال است قربانی می‌دهد و هنوز هم قربانی می‌دهد و هر روز از نقطه‌ای بوی شهادت می‌آید. چند روز پیش حضور چشمگیر مردم در مراسم تشییع شهید صیاد خدایی را شاهد بودیم که دشمن کورکن بود. مردم ما برای شهدای خود بیش از امور مالی احترام قائل هستند. ما برای خون‌ها با دنیا معامله نمی‌کنیم و یک تار موی شهدا را با همه زندگی اشرافی و مادی قابل معاوضه نیست.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: حذف ارز ترجیحی قانون بوده و دولت قبل آن را اجرا نکرد. دولت سیزدهم نمی‌خواهد قانون شکن باشد و دولت به حکم قانون، ارز ترجیحی را حذف کرده است. از سوی دیگر توزیع عادلانه جز از این طریق شدنی نیست.

آیت الله صدیقی متذکر شد: در چند سال گذشته ارز ترجیحی تخصیص داده می‌شد که گاهی اوقات می‌دیدیم کالاهای غیرضروری چون لوازم آرایشی و خوراک سگ وارد می‌شد و هیچ تأثیری در زندگی مردم و سفره آنان داشت و ارز ترجیحی فقط پولدارها را پولدارتر کرد و طبقات ضعیف هم ضعیف‌تر شدند.

وی بیان کرد: امروز گرانی وجود دارد و گرانی به تعبیر امام جعفر صادق (ع) باعث آزرده شدن روح‌ها می‌شود. فردی که قدرت خرید کمی دارد و به مایحتاج زندگی دسترسی ندارد، افسردگی پیدا می‌کند و مشکلات اجتماعی و اخلاقی از این طریق به وجود می‌آید اما گرانی امتحان است. نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. اگر کسی راهی بلد است، ارائه کند، در غیر این صورت بنده با توجه به شناختی که از آیت الله رئیسی دارم، باید بگویم که وی با همه وجود خود در خدمت مردم است.

دولت به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها و کاهش شکاف طبقات اجتماعی است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دولت به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها و کاهش شکاف طبقات اجتماعی است. ملاحظه می‌کنید که دولت پول به حساب مردم می‌ریزد. گرانی وجود دارد اما دولت به حساب مردم پول واریز می‌کند. علاوه بر این، این کار باعث صرفه جویی در استفاده از دلار می‌شود.

آیت الله صدیقی اظهارداشت: این گرانی در همه جای دنیا وجود دارد و معلول یکسری مسائل است. همه دولت‌ها امروز گرفتار هستند. از یک طرف مسئله جنگ در مرزهای اروپا وجود دارد و از طرف دیگر هند صادرات گندم را ممنوع کرد، چین مشغول خرید است و کشورهای دیگر هم درگیر چالش‌های غذایی هستند. امنیت غذایی و سامان دادن به امور، چنین طرحی را از سوی دولت می‌طلبید و دولت قدم بسیار مهمی را برداشت که تاکنون چنین گامی در طول انقلاب برداشته نشده و این شجاعت و جرئت بسیار مهم است.

وی متذکر شد: قبلی‌ها می‌خواستند خوشنام بمانند و وجیه المله شوند اما این کار باعث شد زیرساخت‌ها از بین برود، دولت سیزدهم جلو آمده است و باید برای رفع مشکلات چاره جویی کرد. مقام معظم رهبری برای شرایط طبقات ضعیف جامعه آزرده است و دولت هم با مردم است و گرفتارهای ملت را لمس می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: تأمین معیشت و تسهیل زندگی مردم را از خداوند می‌خواهیم و به صورت مرتب به مسئولان توصیه می‌کنیم که در این راستا اقدام کنند. استفاده از کارشناسان و تجربیات و توکل بر خداوند و توسل به ائمه اطهار ان شاءالله موجب می‌شود که ما از این پیچ خطرناک با سربلندی عبور کنیم.

وی افزود: هیچکدام از پیروزی‌های ما بدون مشارکت ملت و پشتیبانی آنان و زیر پرچم ولایت عملی نبوده و از این به بعد هم مطمئناً این ملت در حمایت از دولت برای رفع مشکلات اقتصادی پای کار خواهند آمد. همان گونه که مردم تاکنون از جان و جوانان خود مایه گذاشتند، در این مرحله نیز ملت مقاوم ما با همان آهنگ از دولت حمایت خواهند کرد و به پیروزی خواهیم رسید.

آیت الله صدیقی اظهارداشت: بیست و دومین سالگرد پیروزی حزب الله لبنان بر صهیونیست‌ها را تبریک می گویم که اولین مزه تلخ شکست با این اقدام در جان صهیونیست‌ها سرازیر و شاخ آمریکایی‌ها شکسته شد. ما به سیدحسن نصرالله فرمانده قهرمان مقاومت و همه مردم لبنان و جبهه مقاومت این روز را تبریک می‌گوئیم.

وی تصریح کرد: همچنین شاهد بودیم عربستان سعودی هزینه‌های سنگینی را برای پیروزی فردی در انتخابات لبنان کرد که از دست نشاندگان آمریکا بود اما به فضل الهی مردم لبنان علیرغم تحمل گرانی‌های سخت و آن همه تبلیغات و پول‌پاشی ها، به این مسائل توجه نکردند، به صحنه آمدند، ۴۱ درصد رأی دادند و این یک پیروزی بزرگ برای ملت لبنان بود که خدمت آنان تبریک عرض می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تهران با تسلیت ریزش ساختمان متروپل در آبادان و شهادت شهید حسن صیاد خدائی، گفت: از دستگاه امنیتی و قضائی می‌خواهیم که با قدرت عاملین ترور شهید صیاد خدائی را شناسایی کنند همچنین قصور و تقصیرهای که موجب ریزش ساختمان در آبادان شده را پیگیری و مسببین این حادثه را در چارچوب قانون مجازات کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: