کد خبر: ۵۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
سخنگوی قوه قضائیه:
سخنگوی جدید قوه قضائیه وعده داد با مجرمان و متخلفان مقصر در حادثه‌ روز‌گذشته فرو ریختن برج در آبادان برخورد قاطع می‌شود.

آوای نشاط ـ مسعود ستایشی، سخنگوی جدید قوه قضائیه در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌ها و خبرنگاران که پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 3 خرداد برگزار شد، درباره حکم اعدام احمدرضا جلالی گفت: حکم شرعی و قانونی در خصوص وی صادر شده و پرونده در مرحله اجرای رأی است و اعلام می‌کنم مسئله مبادله وجود ندارد.

وی گفت:  شما از وضعیت آقای جلالی مطلع بودید و همه از وضعیت او آگاه بودند، اما ببینید آقای حمید نوری کجاست؟ مواضع حقوق بین‌الملل در خصوص آقای حمید نوری اعمال نشده و پرونده وی بر اساس عداوت یک گروه معاند تشکیل شده است. اگر حقوق و قوانین در جلسات دادگاه رعایت نشود آن رسیدگی باطل است. آقای نوری به وکیل دسترسی ندارد و از حق‌ ملاقات و تماس تلفنی محروم است و از دو سال و نیم قبل در زندان انفرادی است.

وی با قدردانی از اعتماد حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در انتخاب وی به عنوان سخنگوی قوه قضائیه، از خدمات و فعالیت‌های هفت سخنگوی قبلی دستگاه قضا تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: امروز سالروز آزادسازی خرمشهر است و به این مناسبت یاد می‌کنیم از ایثاگرانی که آن حماسه را ایجاد کردند. حماسه آزادسازی خرمشهر حادثه کم‌نظیر در جهان بوده و موجبات سرافرازی و پایداری ملت ایران را فراهم آورده است. بایستی به یکایک این رخدادها در زنان آزاد‌سازی ببالیم و تمسک کنیم، مخصوصا شهادت و ایثارها و شجاعت‌ها و مقاومت‌ها و خصوصاً در راستای ادامه مقاومت که اگر در این مسیر باشیم محکوم به موفقیت هستیم.

ستایشی افزود: چهارم خرداد هم متعلق به مردم شریف شهرستان دزفول است که نماد مقاومت محسوب می‌شود. ما به این شهر افتخار می‌کنیم که در آن روز 176 موشک به این شهر اصابت کرد اما این مدال افتخار است برای دزفول که 4 خرداد برای  این شهر با توجه امام خمینی به نام شهر مقاومت نامیده شد.

وی افزود: 5 خرداد هم روز حمایت از خانواده زندانیان است. جمهوری اسلامی و نظام قضایی در کنار برخورد با هنجارشکنی به آسیب‌های اجتماعی هم توجه دارد و به مدد خانواده زندانی می‌آید تا آسیبی به خانواده زندانیان نرسد. بر این اساس سازمان های ذی‌مدخل در این پروژه باید حضور شایسته داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهادت حضرت امام صادق(ع) را در پیش داریم، این روز را به صاحبان فکر و شیعیان اهل بیت تسلیت گفت.

ستایشی سپس حوادث اخیر در کشور را حزن‌انگیز عنوان کرد و گفت: فرمانده عزیزی را از دست دادیم و باز هم شاهد بودیم که دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ذات شرارت‌بارشان را باز هم نشان دادند که عزیزی که در راه تجلی مقاومت خدمت می‌کرد را از ما گرفتند. إن شاء الله با دقت و سرعت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و کسانی که ترور را انجام رساندند را با قاطعیت به سزای عملشان برسانیم. 

وی افزود: پیام دارم برای مدعیان دروغین حقوق بشر که قطعاً کسانی که مرتکب جنایت شدند به سزای عمل خود خواهند رسید و حامیان آنها در پیشگاه خدا و افکار عمومی شرمنده‌اند. نظام جمهوری اسلامی 4 دهه است که این ترورها را شاهد بوده است اما دشمنان بدانند که جمهوری اسلامی در تحقق آرمان‌ها و اهداف خود کم نخواهد گذاشت.

ستایشی حادثه آبادان را اتفاق مغموم‌کننده دانست و گفت: طبق آخرین گزارشی که ارائه شده تعداد 10 نفر از عزیزان ما فوت کردند و تعدادی هم زخمی شدند که این حادثه را به بزرگوارم و شهروندان آبادانی و عزیزانی که در آن خطه حضور‌ دازند از طرف رئیس قوه قضاییه و کارکنان دستگاه قضا تسلیت می‌گویم و قول می‌دهیم هر کسی در این فرایند مرتکب جرم و تخلف شده با قاطعیت با او برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: روز 27 اردیبهشت روز روابط عمومی بود که این روز را هم با کمی تأخیر به فعالان این عرصه تبریک می‌گویم.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست درباره مافیای دارو و شرکت "اکتوور کو‌" گفت: پرونده مورد بحث در دادگاه کیفری یک استان تهران تحت رسیدگی است و فرایندها برداشت نکات از پیش اعلام شده صورت پذیرفته و جلسه دادرسی پیشِ رو است و اگر جرم و تخلف برای دادگاه محرز شود حتما حکم‌ شرعی و قانونی صادر خواهد شد. تاریخ رسیدگی هم 2 مرداد است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: