کد خبر: ۵۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
رئیس جمهور در ارومیه:
حجت‌الاسلام رئیسی در بدو ورود به ارومیه تأکید کرد: آذربایجان غربی نمونه کاملی ازفرهنگ، تاریخ و تمدن ایران اسلامی است.

آوای نشاط ـ امروز جمعه ۳۰ اردیبهشت در بیست و یکمین سفر دولت، آذربایجان غربی میزبان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است.

بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به این استان است.

 

۱۰:۰۵ وزیر کشور به مقام شامخ شهدای ارومیه ادای احترام کرد

وزیر کشور به مقام شامخ شهدای ارومیه ادای احترام کرد

احمد وحیدی و هیئت همراه صبح جمعه پس از حضور در گلزار شهدای ارومیه با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده نگه داشته و بار دیگر با آرمان‌های والای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

 

۱۰:۰۰ وزیر بهداشت وارد سلماس شد
 

وزیر بهداشت وارد شهرستان سلماس شد

وزیر بهداشت وارد سلماس شد و به شهدا ادای احترام کرد.

۹:۵۰ بازدید رئیس جمهور از پتروشیمی مهاباد

رئیس جمهور در بیست و یکمین سفر استانی از طریق فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه وارد استان شده و پس از استقبال مسئولان آذربایجان غربی با خبرنگاران گفتگو کرد.

حجت الاسلام رئیسی پس از رونمایی از ماهواره اروم ست با بالگرد راهی شهرستان مهاباد شد، ساعاتی دیگر رئیس جمهور کشورمان با حضور در شهرستان مهاباد علاوه با دیدار با مردم و مسئولان، از مجتمع پتروشیمی این شهرستان هم بازدید خواهد کرد.

پتروشیمی مهاباد عنوان بزرگترین پروژه صنعتی استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و علاوه بر اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰۰ نفر از نیروهای متخصص منطقه و شهرستان، محصولاتش را به چهار کشور دنیا صادر می‌کند.

ایجاد زنجیره شرکت‌های پایین دستی یکی از مطالبات و نیازمندی‌های این مجموعه محسوب می‌شود که سالهاست علی رغم وعده دهی های متعدد مسکوت مانده است.

مردم استان و مهاباد امیدوارند حضور رئیس‌جمهور اسلامی در این مجتمع زمینه ایجاد این مجموعه‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و عینیت بخشی به ظرفیت‌های مغفول مانده نیروی انسانی در منطقه را در پی داشته باشد.

۹:۴۶ سخنان رئیس جمهور در فرودگاه ارومیه

حجت الاسلام رئیسی در فرودگاه ارومیه در جمع خبرنگاران با ادای احترام به ۱۲ هزار شهید و بیش از ۱۹ هزار ایثارگر و خانواده شهدا و ایثارگران با بیان اینکه آذربایجان غربی نمونه کاملی از یک مجموعه فرهنگی، تاریخی و تمدنی برای ملت ایران است، افزود: ترک، کُرد، شیعه و سنی در این استان به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند. آذربایجان غربی استانی دارای افتخارات بسیاری از جمله حضور در دفاع مقدس و مرزبانی مثال‌زدنی مردم استان است. 

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت‌های بسیاری از جمله کشاورزی، معادن، مراکز علمی و دانشگاهی فعال و نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده است، افزود:  کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های استان اولویت بندی و شناخته شده و در جلسات کارشناسی در تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

رییسی بااشاره به اینکه مسائل زیادی در استان وجود دارد که ضروری است پیگیری و رفع شود، اظهار کرد: اعضای هیات دولت در بخش های مختلف استان حضور خواهند یافت و در نشست پایانی اداری استان مصوبات سفر اعلام خواهد شد لذا مدیران استانی باید خود را مسئول پیگیری مصوبات و اجرای آنها بدانند. 

وی در پایان با عذرخواهی از عدم حضور خود در اجتماعات مردمی طی این سفر، افزود: از مردم آذربایجان غربی از اینکه نمی‌توانم در جای جای استان و شهر های مختلف و اجتماعات مردمی حضور داشته باشم عذرخواهی می کنم،  امیدوارم در سفرهای عادی با رفع شرایط کرونایی در اجتماع عظیم مردم این استان حضور یابم. 

 

 

۹:۱۵ رئیس جمهور از دستاوردهای هوافضا در آذربایجان غربی بازدید کرد

رئیس جمهور از دستاوردهای هوافضا در آذربایجان غربی بازدید کرد

رئیس جمهور صبح جمعه از دستاوردهای هوافضا در آذربایجان غربی شامل هواپیماهای سبک و نیمه سبک ساخته شده در مراکز رشد سپاه همچنین پهباد و ماهواره‌های ساخته نوآوران ارومیه‌ای بازدید کرد.

۹:۰۶ بازدید معاون رئیس جمهور از شرکت‌های دانش بنیان ارومیه

معاون رئیس جمهور از شرکت های دانش بنیان ارومیه بازدید کرد

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح جمعه در جریان سفر استانی به آذربایجان غربی، ضمن بازدید از پژوهشکده زیست فناوری و شرکت دانش بنیان پشتیبان زیست فناوری، با پزشکان و پژوهشگران این پژوهشکده گفتگو کرد و در جریان فعالیت‌های مجموعه قرار گرفت.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در بدو ورود به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران ضمن اداری احترام به شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در استان اظهار کرد: آذربایجان غربی نمونه کاملی از مجموعه فرهنگی تاریخی و تمدنی برای مردم ایران است که تمام اقوام از ترک و سنی در کنار هم یکدیگر زندگی می‌کنند.

۸:۲۲ رئیس جمهور وارد آذربایجان غربی شد

رئیس جمهور وارد آذربایجان غربی شد

صبح امروز جمعه حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در قالب بیست و یکمین سفر استانی خود وارد فرودگاه ارومیه شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان این استان قرار گرفت.

روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد آذربایجان غربی شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: