کد خبر: ۵۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
شهردار تهران گفت: در قرارگاه جمعیت مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت و فرزندآوری و تسهیلات لازم برای ارائه خدمت به مادران و کودکان در سطح شهر دنبال می‌شود.

آوای نشاط ـ علیرضا زاکانی، در آئین رونمایی و بهره برداری از ۲۰ دستگاه خودروی جدید مناسب سازی شده ویژه جانبازان و معلولان اظهار کرد: سرویس خدمت‌رسانی به جانبازان و معلولان در بستر اتوبوس‌های ویژه غریب به ۱۰ سال است که ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۳ دستگاه ون، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۹ دستگاه مینی‌بوس به معلولان خدمات‌رسانی می‌کنند و بنا شد ۲۰ دستگاه جدید با امتیازات خاص به این سیستم اضافه شود.

زاکانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا به معلولان و جانبازان خدمت‌رسانی مناسبی داشته باشیم گفت: مناسب‌سازی معابر هزار و ۵۰۰ کیلومتر در دستور کار مدیریت شهری بوده که هزار و ۲۰۰ کیلومتر باقی مانده است.

شهردار تهران تصریح کرد: تلاش ما این است که مرحله اول طرح مناسب سازی را تکمیل و مرحله دوم آن‌را طراحی کنیم البته سال جاری ۶۰۰ کیلومتر از معابر تهران در بستر برنامه‌ریزی تدوین شده مناسب سازی خواهد شد.

زاکانی درباره قرارگاه جمعیت شهرداری تهران بیان کرد: عنوانی برای تهران تحت عنوان تهران خانواده در نظر گرفته شده است و بنای ما این است که پایتخت تبدیل به مدار خدمتگزاری به خانواده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل کاهش جمعیت و نسل کهنسالی که در حال ایجاد در کشور است اگر جمعیت را نتوان گسترش داد جامعه از انسداد رنج خواهد برد.

شهردار تهران با اشاره به قرارگاه جمعیت گفت: قرار است در این قرارگاه برای ایجاد شرایط و افزایش جمعیت تسهیلات لازم را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات در این راستا در چند ماه اخیر راه‌اندازی بوستان‌های مادر و کودک بود. ۳ هزار و ۳۲۳ پارک در محلات تهران وجود دارد که علاوه بر پارک‌های فرامنطقه‌ای بزرگ بانوان که ۹ پارک فعال و پنج پارک نیز در حال اضافه شدن به آنهاست، پیگیری کردیم در محلاتی که چند پارک داشته، یک پارک و یا اگر پارک بزرگی دارند، بخشی از پارک را تجهیز کنیم که خدمت ویژه به مادران، کودکان، زنان و دختران در این بخش‌ها ارائه شود

زاکانی گفت: بخش فرهنگ سازی و پیگیری امور نیز به دو سیاست موجود از جمله اعطای تسهیلات و مشوق‌ها در قرارگاه جمعیت اضافه خواهد شد تا بتوانیم با فرهنگ سازی این نگاه غلط را که فرزند را سربار خانواده و مشکلی بر مشکلات می‌دانند رفع کنیم، چون به اعتقاد ما فرزند سرمایه خانواده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: