کد خبر: ۵۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
در بحبوحه شراکت گسترده چین با روسیه، اتحادیه اروپا و ژاپن در نشست روز پنجشنبه تلاش خواهند کرد تا وابستگی خود به چین را کاهش دهند و نفوذ پکن را در منطقه هند-آرام بررسی کنند.

آوای نشاط ـ در نشست روز پنجشنبه توکیو، رهبران هر دو سمت می‌خواهند طرح اولیه‌ای را درخصوص برنامه‌های مختلف از جمله تجارت، فناوری و زنجیره غذایی پایه‌گذاری کنند.

انتظار می‌رود که این طرح اولیه مسائلی همچون زنجیره‌های غذایی، فناوری و هوش مصنوعی، امنیت سایبری و بسیاری از مسائل دیگر را تقویت کند.

همچنین گفته می‌شود در این نشست قرار است راه‌های مختلفی درخصوص همکاری پروژه‌های زیرساختی در آسیا بررسی و ارزیابی شود و در نتیجه کشورها می‌توانند به اقتصاد جهانی متصل شوند. علاوه بر همه این موضوعات، مسئله تایوان نیز از مهم‌ترین مسائلی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

از آنجایی که ژاپن از تحریم‌های روسیه علیه اوکراین حمایت کرده و "همبستگی کامل" خود را با مردم اوکراینی به اشتراک گذاشته، مقامات اتحادیه اروپا اعتبار خوبی به این کشور داده‌اند.

یک منبع بدون ذکر نام گفت: «چیزی که امروز در اروپا در حال رخ دادن است، می‌تواند فردا در منطقه هند- آرام اتفاق بیافتد. با آغاز حمله روسیه به اوکراین و ارتباط نزدیک میان مسکو و پکن، اتحادیه اروپا باید نقش و تعهد خود را در منطقه هند-آرام و ژاپن به عنوان یک شریک مهم افزایش دهد.»

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن ریاست این نشست را در کنار رهبران اتحادیه اروپا بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: