کد خبر: ۵۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
شانس اول قهرمانی در بیست و یکمین دوره رقابتهای لیگ برتر در هفته بیست و ششم که تا دقایق پایانی نتوانسته بود حریف انتهای جدولی خود را شکست دهد با گل «آرمان رمضانی» در آستانه قهرمانی قرار گرفت.

آوای نشاط ـ دیدار تیم های فوتبال استقلال و شهرخودرو در هفته بیست و ششم لیگ برتر از ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه امروز دوشنبه در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این دیدار با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید.

استقلال در این دیدار با ترکیب علیرضا رضایی، محمد دانشگر(۷۱ صالح حردانی)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری(۷۱ ابولفضل جلالی)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی(۴۶ زبیر نیک نفس)، کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور، ارسلان مطهری(۷۶ آرمان رمضانی) و رودی ژستد به میدان رفت.

گل «آرمانی» سرنوشت را تغییر داد/ استقلال چهار قدم مانده به «جام»

شاگردان فرهاد مجیدی در شرایطی بازی با شهرخودرو را آغاز کردند که می دانستند پرسپولیس برابر ذوب آهن متوقف شده و آنها با پیروزی برابر حریف مشهدی می توانند فاصله با تیم دوم جدول را دوباره به ۶ امتیاز برسانند تا شانس خود برای رسیدن به قهرمانی را پررنگ تر از قبل کنند.

هر چند آبی ها از انگیزه بالایی برخوردار بودند تا بتوانند دروازه شهرخودرو را باز کنند اما در مقابل تیم انتهای جدولی مشهدی که شرایط متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده است در همان دقایق ابتدایی نشان داد حریف دست و پا بسته ای برای صدرنشین نیستند.

استقلالی ها در دقیقه ۱۱ می توانستند توسط ارسلان مطهری به گل اول دست پیدا کنند اما ضربه او در شرایطی که دروازه بان هم از محوطه خارج شده بود را مدافع شهرخودرو از روی خط برگرداند. با این حال آبی ها برای رسیدن به گل تلاش خود را ادامه دادند.

شاگردان مجیدی در دقایق پایانی نیمه اول فشار روی دروازه شهرخودرو را بیشتر کردند و از نقاط مختلف زمین سعی در ارسال توپ روی دروازه را داشتند اما نتوانستند از موقعیت هایی که ایجاد می کنند به گل برسند تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

گل «آرمانی» سرنوشت را تغییر داد/ استقلال چهار قدم مانده به «جام»

فشار استقلال در نیمه دوم هم ادامه داشت که در دقیقه ۵۳ یامگا می توانست دروازه حریف را باز کند اما این اتفاق رخ نداد. همانطور کهدر دقیقه ۶۳ ضربه سر محمد دانشگر هم راه به دروازه نداشت و سنگربان شهرخودرو توپ را دفع کرد. در این دقایق استقلال حملات پردامنه ای را روی دروازه حریف انجام داد.

در حالی که فرهاد مجیدی با چند تعویض تلاش کرد شرایط را برای گلزنی تیمش فراهم کند اما شهرخودرویی ها هم در دقیقه ۷۵ فرصت های خوبی را برای باز کردن دروازه رضایی به دست آوردند اما ثمری برای آنها نداشت.

۱۰ دقیقه پایانی برای آبی پوشان با استرس زیادی دنبال شد و در حالی که آنها تلاش می کردند دروازه حریف را باز کنند اما ضد حملات تیم مشهدی هم می توانست خطرناک باشد. در این دقایق تماشاگران استقلال با تشویق های هیجانی خود سعی در کمک به تیم خود را داشتند.

گل «آرمانی» سرنوشت را تغییر داد/ استقلال چهار قدم مانده به «جام»

در دقیقه ۸۳ آرمان رمضانی که دقایقی قبل وارد زمین شده بود با کنترلی عالی و چرخش به سمت دروازه توپ را به تیر عمودی کوبید تا یک فرصت عالی برای باز شدن دروازه حریف از بین برود. این بازیکن چند دقیقه بعد و در شرایطی که یک دقیقه به پایان بازی مانده بود با ضربه ای تماشایی دروازه شهرخودرو را باز کرد.

در این صحنه غفلت بازیکنان شهرخودرو فرصت را برای استقلال فراهم کرد که توپی را از جناح چپ روی دروازه ارسال کنند. ابتدا رمضانی با ضربه سر موقعیت را برای حسین زاده فراهم کرد که ضربه این بازیکن با برخورد به تیر عمودی دروازه به زمین برگشت و آرمان رمضانی با ضربه ای محکم در دقیقه ۸۸ دروازه را باز کرد.

استقلال با این پیروزی فاصله خود با پرسپولیس را ۶ امتیاز کرد تا شانس اول قهرمانی در لیگ بیست و یکم باشد و احتمالات قهرمانی اش را هم با تساوی پرسپولیس برابر ذوب آهن بیشتر کرد. شهرخودرو هم با ۱۵ امتیاز در انتهای جدول باقی ماند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: