کد خبر: ۵۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
بیرون آمدن نتفلیکس از روسیه که به تنهایی باعث از دست رفتن ناگهانی ۷۰۰ هزار مشترک شد و کاهش بزرگ مشترکان در یک دهه اخیر، موجب شد تا نتفلیکس با ضرر ۵۴ میلیارد دلاری مواجه شود.

آوای نشاط ـ سالی که برای نتفلیکس، بزرگ‌ترین سرویس استریمینگ جهان بد آغاز شده بود، بدتر هم شد. این شرکت برای نخستین بار در یک دهه اخیر، مشترک از دست داده و این مسئله باعث کاهش شدید ارزش سهام آن شده و تنها روز چهارشنبه، کاهش ۳۵ درصدی را تجربه کرد و به دنبال آن این کمپانی بزرگ با ضرر ۵۴ میلیارد دلاری مواجه شد.

نتفلیکس در جدیدترین گزارش فصلی خود اعلام کرد که حالا ۲۲۱.۶ میلیون مشترک در سطح جهان دارد که یعنی ۲۰۰ هزار مشترک در فصل اول سال ۲۰۲۲ از دست داده است. این در حالی است که نت‌فلیکس انتظار داشت ۲.۵ میلیون مشترک اضافه کند.

بدتر از همه، غول استریمرها در گزارش خود گفته انتظار دارد در فصل دوم سال ۲ میلیون مشترک دیگر را هم از دست بدهد.

این گزارش شرکت باعث شد تا ۲۵ درصد از ارزش سهام آن کاسته شود. نتفلیکس اوایل امسال هم به خاطر نگرانی‌ها در مورد رشد تعداد مشترکانش با کاهش ارزش سهام مواجه شده بود و از اول امسال تا به حال ۴۰ درصد از ارزش سهام خود را از دست داده است.

نتفلیکس گفت پاندمی کروناویروس در ابتدای سال ۲۰۲۰ باعث رشد چشمگیر مشترکان شرکت شد که تا حدودی چشم‌انداز آن را تغییر داد، اما این روند در سال ۲۰۲۱ معکوس شد. فاکتورهای دیگری هم پشت افول فعلی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ورود رقبای جدید فراوان از شرکت‌های رسانه‌ای سنتی به عرصه استریمینگ و همچنین استفاده چند مشترک از یک حساب نام برد.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «علاوه بر ۲۲۲ میلیون خانواری که برای استفاده از خدمات ما پول پرداخت می‌کنند، ما تخمین می‌زنیم که در حال حاضر نتفلیکس به صورت اشتراکی توسط بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که این شامل بیش از ۳۰ میلیون خانوار در آمریکا می‌شود.»

این شرکت همچنین گفته «فاکتورهای کلان» از جمله رشد اقتصادی ضعیف آمریکا، افزایش تورم، رخدادهای ژئوپولیتیکی از جمله جنگ اوکراین و مشکلاتی که کووید -۱۹ همچنان ایجاد می‌کند، روی افت مشترکانش تاثیر داشته‌اند. نتفلیکس گفت خروج از روسیه باعث از دست رفتن ۷۰۰ هزار مشترک شد.

نتفلیکس به سهامدارانش قول داده با بهبود خدماتش، مخصوصاً در عرصه برنامه‌ریزی و پیشنهاد محتوای جدید به مخاطبان، وضعیت کسب سود و جذب مشتری جدید را بهبود بخشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: