کد خبر: ۵۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
علی سرتیپی، پخش‌کننده و سینمادار با ابراز امیدواری از بهتر شدن وضعیت اکران در ادامه سال می‌گوید «لامینورِ» داریوش مهرجویی را برای اکران عید فطر آماده می‌کند.

آوای نشاط ـ علی سرتیپی، پخش‌کننده و سینمادار گفت:‌ «در حال حاضر چند فیلم از جمله «لامینور» داریوش مهرجویی و «طلاخون» ابراهیم شیبانی آماده نمایش هستند که «لامینور» را برای عید فطر در نوبت اکران داریم.»

«لامینور»، آخرین ساخته داریوش مهرجویی در روزهای آخر سال گذشته و پس از حذف توسط سازمان سینمایی (به دلیل تمدید نشدن پروانه نمایش) از اکران نوروزی با حاشیه‌های زیادی مواجه شد و اظهارنظرهای کارگردان و تهیه‌کننده‌اش (داریوش مهرجویی و رضا درمیشیان) برای مدتی در صدر خبرهای سینمایی بود. این حاشیه‌ها منجر به صدور بیانیه‌های حمایتی از سوی صنوف و چهره‌های سینمایی هم شد اما در نهایت با تمدید دوباره مجوز از سوی شورای پروانه نمایش، اعلام شد که این فیلم در هر زمانی که صاحبانش بخواهند امکان اکران دارد.

اکران نوروزی امسال که «لامینور» از آن حذف شد، فروش خوبی نداشت و تعداد مخاطبانش به ۹۰۰ هزار نفر هم نرسیدند.

سرتیپی درباره ادامه اکران سال جدید اضافه کرد:‌ «اکران نوروز امسال به نسبت ‌سال پیش از شیوع کرونا ضعیف بود و اگرچه فیلم‌های خوب و باکیفیتی مثل «روز صفر» و «مرد بازنده» نمایش داده شدند، اما باید در کنار این‌ها فیلم‌های پرشور و خاصی هم اکران می‌شد تا فضا گرم‌تر شود.»

او افزود: «البته نباید فراموش کرد که سایه کرونا هنوز بر سینما حاکم است و رونق سفرهای نوروزی دلیل بر این نمی‌شود که تصور کنیم مردم برای رفتن به سینما ملاحظه‌ای ندارند. بعد از این دو سال سخت و حال بد مردم، سفر جزء واجباتشان بود ولی سینما جزء امور واجب نیست و من خیلی‌ها را می‌بینم که به خاطر کرونا از سینما دور هستند. با این حال به نظرم دورنمای امسال سینما خوب است و فیلم‌های خوبی اکران می‌شوند.»

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: