کد خبر: ۵۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مهاجم تیم فوتبال بنفیکا با به ثمر رساندن دو گل در بازی شب گذشته، فاصله گل‌های خود را با مهدی طارمی بیشتر کرد تا تحقق رویای آقای گلی مهاجم ایران در لیگ پرتغال سخت‌تر شود.

آوای نشاط ـ مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران که دومین سال حضورش در تیم پورتو را تجربه می‌کند، امیدوار بود این فصل بار دیگر عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را تجربه کند. طارمی در سال نخست حضورش در پرتغال با تیم ریوآوه، ۱۸ گل به ثمر رساند و در کنار «پیزی» و «وینیسیوس» دو مهاجم دیگر گلزن بنفیکا قرار گرفت.

مهاجم ایران که فصل گذشته به تیم پورتو رفت، در پایان لیگ ۱۶ گل به ثمر رساند و از رسیدن به عنوان آقای گلی بازماند. فصل قبل «پدرو گونکالوس» از اسپورتینگ با ۲۳ گل در صدر قرار گرفت و «هریس سفروویچ» بازیکن بنفیکا با ۲۲ گل دوم شد.

امسال اما شرایط برای طارمی سخت‌تر هم شده است. این مهاجم تا پایان هفته بیست و چهارم لیگ پرتغال، تنها ۱۲ گل به ثمر رسانده است و اختلاف او با صدر جدول گلزنان هفته به هفته بیشتر می‌شود.

در صدر جدول گلزنان، «داروین» مهاجم بنفیکا قرار دارد که با دو گلی که شب گذشته برابر ویتوریا گیمارش به ثمر رساند، تعداد گل‌های خود را در این فصل به عدد ۲۰ رساند. طارمی هم که شب گذشته در بازی پورتو با ژیل ویسنته بدشانس بود و توپ‌هایش به تور دروازه حریف نرسید، همچنان ۱۲ گله است و کار سختی برای تحقق رویای کسب عنوان آقای گلی دارد.

۱۰ هفته دیگر تا پایان مسابقات لیگ پرتغال باقی مانده است و طارمی می‌تواند در این ۱۰ هفته این فاصله را در جدول گلزنان با داروین کمتر کند. این را باید در نظر داشت که پورتو علاوه بر لیگ، در مسابقات جام حذفی و لیگ اروپا هم حضور دارد و بازی‌هایش به صورت فشرده و هر سه یا چهار روز یکبار برگزار می‌شود.

طارمی فصل قبل را با ۱۶ گل و ۱۱ پاس گل تمام کرد اما در فاصله ۱۰ هفته مانده تا پایان این فصل، ۱۲ گل زده و ۹ پاس گل داده است. با این شرایط این امکان وجود دارد که مهاجم ایران، آمار فصل گذشته خود را بهبود ببخشد.

همچنین طبق اعلام سازمان لیگ پرتغال، طارمی تا پایان هفته بیست و چهارم، با ۶۳ شوت، شوتزن‌ترین بازیکن لیگ این کشور است و در این بخش از بازیکن اسپورتینگ پیش است.

نام مهاجم ایران در بخش‌های دیگر از جمله تلاش برای گلزنی، بودن در آفساید و شوت در چارچوب هم در جداول لیگ پرتغال دیده می‌شود.

صدرنشینی طارمی در یک جدول از لیگ پرتغال/ آقای گلی دورتر از همیشه

جدول گلزنان لیگ پرتغال که داروین با ۲۰ گل پیشتاز است

صدرنشینی طارمی در یک جدول از لیگ پرتغال/ آقای گلی دورتر از همیشه


جدول پاس گل لیگ پرتغال که طارمی در رده سوم است

 

صدرنشینی طارمی در یک جدول از لیگ پرتغال/ آقای گلی دورتر از همیشه

جدول شوتزنان لیگ پرتغال که طارمی با ۶۳ شوت در صدر است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: