کد خبر: ۵۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
آرکا صنعت آروین یکی از شرکت های معروف در زمینه ارائه تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته در ایران است که توانسته با جلب اعتماد از کمپانی‌های بزرگ و معتبر خارجی نمایندگی فروش محصولات آنها را نیز در ایران راه‌اندازی کند.

«آوای نشاط»: شرکت آرکا صنعت آروین از قابل اعتمادترین شرکت‌ها در زمینه ارائه تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته در ایران است که توانسته با جلب اعتماد از کمپانی‌های بزرگ و معتبر خارجی نمایندگی فروش محصولات آنها را نیز در ایران راه‌اندازی کند تا دسترسی هموطنان عزیزمان به انواع تجهیزات عمومی و پیشرفته آزمایشگاهی هرچه آسان‌تر شود.

توضیحاتی پیرامون شرکت تجهیزات آزمایشگاهی آرکا صنعت آروین

این شرکت علاوه بر بخش فعال خدمات پس از فروش برای تمامی محصولات آزمایشگاهی، در زمینه تعمیر دستگاه‌های فروخته شده نیز فعال است که این امر نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت شرکت آرکا صنعت آروین در بین اهالی صنعت آزمایشگاهی کشور برای تجهیز آزمایشگاه است.

دستگاه تست سولفور، اکتان سنج یا دستگاه تقطیر در اتمسفر که همگی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاه هستند، برخی از محصولات قابل ارائه در این شرکت هستند. به همین خاطر با مدیر فروش مجموعه آرکا صنعت آروین صحبتی داشتیم تا از زبان ایشان از قابلیت‌ها و چالش‌های این صنعت مهم بشنویم.
- از چرایی و چگونگی راه‌اندازی مجموعه‌ای برای فروش انواع تجهیزات آزمایشگاهی مثل تجهیزات مورد نیاز برای تجهیز آزمایشگاه نفت و پتروشیمی، آزمایشگاه‌های کشاورزی و دیگر آزمایشگاه‌های تخصصی برای ما بگویید؟

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مشتریان ما صادرکنندگان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، دانشگاه‌ها، مؤسسات و پژوهشگاه‌های تحقیقاتی هستند، هدف اصلی ما مجهز کردن این عزیزان به کارآمدترین و به روزترین تجهیزات تست و کنترل کیفیت بود تا بتوانیم در ارتقای سطح کیفی و علمی آنها نقشی داشته باشیم. ما با توجه به مشکلات موجود و محدود شدن ورود تجهیزات تکنولوژیک به کشور، سعی کردیم از توانایی‌های خود به منظور رفع این مشکل استفاده کنیم تا این عزیزان بتوانند همچنان در عرصه‌های رقابتی بین المللی، موفق و مطمئن عمل نمایند. به لطف خدا با حضور همکاران مجرب ما که همگی از مهندسان مجرب در حیطه کاری خود هستند، توانسته‌ایم در جهت ارائه پکیج کامل خدماتی از جمله نصب و راه اندازی، آموزش در محل، تعمیر و تأمین سریع قطعات و لوازم موردنیاز تجهیزات در خدمت صاحبان صنایع مختلف باشیم و خدمات مربوط به تجهیزات ارائه شده‌مان را نیز کاملاً رایگان و در اسرع وقت به این عزیزان ارائه کنیم. 
- جناب آقای حسینی، با توجه به زمینه فعالیت و آشنایی شما با دستگاه‌های آزمایشگاهی، به عنوان یک مشاور چه توصیه‌ای به صاحبان صنایع و استفاده کنندگان این گونه تجهیزات دارید؟ 

شاید اولین توصیه بنده ملاک قراردادن کیفیت در زمان خرید باشد، هم کیفیت تجهیزات آزمایشگاهی و هم کیفیت کاری فروشنده و تأمین کننده آن. توجه داشته باشید که یکی از مشکلات موجود در این حوزه، وجود شرکت‌های عمدتاً بازرگانی و موقتی هستند که صرفاً به کار بازرگانی و واردات مشغول هستند آن هم بدون داشتن هرگونه تخصص و دانش فنی در ارتباط با تجهیزات آزمایشگاهی. شاید در نگاه اول خرید تجهیزات از این شرکت ها مقرون به صرفه باشد اما تجربه نشان داده که هم از لحاظ راه‌اندازی اولیه و هم از لحاظ ارائه خدمات فنی در ادامه کار می‌تواند برای خریدار ایجاد مشکل و دردسر کند. بنابراین بهتر است خریداران محترم حتماً سابقه و رزومه تأمی کنندگان را نیز مدنظر قرار دهند و صرفاً قیمت را به عنوان تنها ملاک انتخابشان در نظر نگیرند.  
- بزرگترین چالشی که شما به عنوان یک تامین‌کننده تجهیزات آزمایشگاهی از خارج از کشور با آن مواجه هستید، چه چیزی است؟

یکی از مشکلات اصلی ما پرداخت هزینه های بالا در مبادی ورودی کشور به منظور ترخیص تجهیزات آزمایشگاهی است. با توجه به اینکه این تجهیزات، مشابه داخلی ندارند و از طرفی نقش مستقیمی در بهبود کیفیت محصولات تولیدکنندگان و بالطبع افزایش صادرات کشور دارند، تعرفه‌های گمرکی بالایی که در حال حاضر برای این تجهیزات در نظر گرفته شده، در نهایت منجر به افزایش هزینه تولید و صادرات خواهد شد. مشکل دیگر اتخاذ برخی تصمیمات ناگهانی و خلق الساعه از سوی متولیان امور اقتصادی و گمرکی است که گاهی باعث عوض شدن رویه معمول در ترخیص تجهیزات آزمایشگایه می‌شود و با توجه به پروسه زمان‌بر تأمین تجهیزات آزمایشگاهی خارجی می‌تواند ما را دچار مشکل کند.   
- جناب آقای حسینی، به طور کل وضعیت صنعت تجهیزات آزمایشی در ایران را چگونه می‌بینید؟ این صنعت رو به رشد است یا موانع موجود ممکن است موجب ورود ضربه به آن بشوند؟

این صنعت هنوز در ابتدای راه است اما بدون شک با به کارگیری نیروهای کارآزموده در بخش‌های مختلف مهندسی، الگو قراردادن کشورهای پیشرفته و استفاده از تجهیزات به روز و مدرن میتواند رشد قابل توجهی داشته باشد. نمی-توان انتظار داشت با چشم بستن بر پیشرفتهای تکنولوژیک و محروم کردن خود از تجهیزات پیشرفته خارجی به موفقیت آنچنانی دست یافت.  
- متشکرم مسلماً تجربیات شما برای عزیزانی که به تازگی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی مشغول به کار شده‌اند مفید و راهگشا خواهد بود. اگر به عنوان سخن آخر هم مطلبی دارید، خوشحال خواهیم شد که بشنویم.در آخر ضمن تشکر از فرصتی که در اختیار بنده قراردادید، به همه همکاران محترم در بخش تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت توصیه می‌کنم که صرفاً به عنوان فروشنده و واردکننده این تجهیزات عمل نکنند بلکه خودشان را موظف بدانند که به خریداران این تجهیزات تا سالیان متمادی خدمات موردنیاز را ارائه بدهند زیرا این مهمترین گلایه‌ای است که معمولاً مشتریان ما از همکاران تازه‌کار ما دارند که البته خوشبختانه ما توانسته‌ایم با تمهیداتی که از ابتدا برای این موضوع درنظر گرفته‌ایم این نیاز عزیزان را هم برطرف کنیم. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: