کد خبر: ۵۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
قالیباف در جلسه علنی مجلس:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه توزیع کالا در کشور ما دچار مشکل است و دولت نتوانست این مجموعه را ساماندهی کند و به همین دلیل ارز دولتی به جیب دلالان رفت.
 

آوای نشاط، محمد باقر قالیباف پس از تصویب کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی در جلسه علنی امروز، گفت: رأی مثبت مجلس شورای اسلامی به دو طرح جهش تولید و تأمین مسکن و همچنین طرح تأمین کالاهای اساسی نشان دهنده آن است که جهت‌گیری مجلس به سمت موضوعات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مجلس تصمیمات خود را برای ساماندهی وضع مسکن و کالاهای اساسی گرفته است، تصریح کرد: نماینده دولت در جریان بررسی کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی، نکاتی را مطرح کرد که لازم است اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این موارد را در جزئیات طرح لحاظ کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اصرار ما بر این است که کالاها بین مردم توزیع شود. چرا که اکنون در شبکه توزیع کالا مشکلاتی وجود دارد و دولت نتوانسته آن را ساماندهی کند. زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاها تخصیص داده می‌شد، انتظار می‌رفت کالاهای اساسی با همان قیمت به دست مصرف کنندگان برسد اما متأسفانه مابه‌التفاوت ارز تخصیص داده شده با قیمت اصلی به جیب دلالان رفت و مردم کالاهای اساسی را با قیمت بالا خریداری می‌کنند.

قالیباف گفت: قطعاً این ظرفیت وجود دارد که سبد کالا بین مردم توزیع شود و دولت باید این کار را انجام دهد اما جهت بررسی پیشنهادات دیگر نمایندگان، طرح تأمین کالاهای اساسی را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع می‌دهیم و در اولین فرصت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: مهر
برچسب ها: خبر، ، نشاط ، گزارش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: