کد خبر: ۵۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
در مراسم الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه، از سه پهپاد جدیدعمود پرواز سپهر، شهاب ۲ و عمود پرواز هدهد-۴ رونمایی شد.

آوای نشاط، مراسم الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه صبح امروز(چهارشنبه) در بندرعباس و با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه برگزار شد.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه با الحاق این پهپاد‌ها تمام ماموریت‌های نیروی دریایی سپاه، تحت پوشش پهپاد‌های بومی ایرانی قرار می‌گیرد، گفت: فیلمبرداری و عکاسی در حوزه رزمی برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی، از قابلیت‌های این پهپاد‌ها است.

وی با بیان اینکه رصد و پایش همه تحرکات دریایی هم با این پهپاد‌ها رهگیری می‌شود، عنوان کرد: پهپاد‌های الحاق شده کاملا بومی، و بدست متخصصان سازمان صنایع هوایی ایران ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه سه فروند از این پهپاد برای نخستین بار رونمایی شده است و قابلیت انجام ماموریت از روی شناور برای اهداف مورد نظر دارد. این پهپاد‌ها شامل پهپاد عمود پرواز سپهر، شهاب ۲ و عمود پرواز هدهد چهار است.

سردار تنگسیری ادامه داد: پهپاد مهاجر-۶ نیز با دقت بالا در دریا و ساحل، از دیگر پهپاد‌هایی است که صبح امروز به نیروی دریایی سپاه ملحق شد. این پهپاد با شعاع پرواز بالا، توانایی حمل ۴ موشک و انجام ماموریت در همه شرایط آب و هوایی دارد.

وی عنوان کرد: دو فروند بالگرد آب نشین و ۴ فروند بالگرد با ظرفیت‌های رزمی و حمل موشک هم امروز به نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: خبر ، نشاط ، گزارش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: